Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Öğretiminde Drama ELT 005 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ERDAL ÖZCAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. ERDAL ÖZCAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirmek.
Yaratıcılık, Drama, Yaratıcı Drama, Oyun ve Tiyatro Pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama,
doğaçlama vb.temel kavramları kavrama
İngilizce öğretmeninde dramayı sınıfta uygularken sahip olması gereken yeterlikler ve sorumlulukları
kavrama.
Drama dersinin amaçlarını kavrama ve öğretim programını tanıma.
Çocuk ve ergenlerin tüm gelişim özellikleri ve bu özelliklere göre drama öğretiminin nasıl olması
gerektiği konusunda anlayış kazandırma.
Yaratıcı dramanın eğitimde kullanımına yönelik gelişimine ve Türkiyedeki uygulamalara yönelik
bilgileri kavrama.
İngilizce derslerinde bir yöntem olarak dramanın kullanılması için gerekli becerileri kavrama.
İngilizce dersinde drama yöntemi yürütülecek bir dersi tasarımlama ve uygulama becerisi kazanma

Dersin İçeriği

Drama, genel amaçlarına uygun olarak canlandırmalarla (doğaçlama ve rol oynama gibi tekniklerle) yaratıcı
dramanın bir ders, bir yöntem ve sanat eğitimi-estetik alan olduğunu, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle veren,
İngilizce öğretmenin yaratıcı drama yöntemini kullanmadaki sorumlulukları üzerinde duran, öğrencilerin
zihinsel, duyuşsal ve devinişsel olarak tümel gelişiminde yaratıcı dramanın etkililiğini vurgulayan, oyun ve
drama ilişkisinin önemine değinen, uygulamalı çalışmalar yaptırılarak öğrencilere bilgi ve beceri kazandıran bir
derstir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dramayı uygulama becerilerini kazanır. Bireysel Çalışma, Örnek Olay,
2 Drama öğretimi ile ilgili kavramları açıklayabilir. Bireysel Çalışma, Örnek Olay,
3 Drama dersini tasarlayıp, uygulayabilir Bireysel Çalışma, Örnek Olay,
4 Yaratıcı dramayı bir öğretim yöntemi olarak diğer derslerde kullanma becerisi kazanır Bireysel Çalışma, Örnek Olay,
5 Çeşitli konuları doğaçlama yaparak ve rol oynayarak canlandırma becerileri kazanır. Bireysel Çalışma, Örnek Olay,
6 Duygularını sözel, bedensel ya da yazılı olarak ifade edebilme becerisi kazanır. Bireysel Çalışma, Örnek Olay,
7 Kendine karşı güven duygusunu geliştirir. Bireysel Çalışma, Örnek Olay,
8 Kendine karşı olan saygıyı arttırır. Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar,
9 Empati becerisini geliştirir. Örnek Olay, Deney ve Laboratuvar,
10 Sosyalleşir ve kendini değişik yönleri ile tanır. Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
11 Yaratıcı drama öğretimi yapabilmek için belli yeterliğe sahip olunması gerektiğini kavrar Gösterip Yaptırma, Anlatım,
12 Yaratıcı drama bilgisine ilişkin kuramsal bilgileri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
13 Demokratik tutum ve davranışını geliştirme becerileri kazanır. Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
14 Bir ekip bilinci içerisinde üretme becerilerini kazanır. Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
15 Yaratıcı drama dersi ile tiyatro çalışmaları arasındaki farkları ayırt eder. Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dramanın sözcük olarak kökeni, tanımı
2 Yaratıcı dramanın tanımı, amaçları/ drama uygulamaları
3 Yaratıcı drama, tiyatro, oyunculuk arasındaki farklar
4 Yaratıcı dramanın özellikleri/ drama uygulamaları
5 Yaratıcı dramanın öğeleri/ drama uygulamaları
6 Yaratıcı dramanın boyutları/ drama uygulamaları
7 Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiyedeki tarihçesi/ drama uygulamaları
8 Yaratıcı drama alanındaki öncüler/ drama uygulamaları
9 Bireysel özellikler ve bu özelliklerin tanınması/ drama uygulamaları
10 Duyu, güven çalışmaları/ drama uygulamaları
11 Uyum, gözlem çalışmaları/drama uygulamaları
12 Oyun, rol oynama, doğaçlama kavramları/ drama uygulamaları
13 Yaratıcı dramada kullanılan teknikler ve bunları uygulama/ drama uygulamaları
14 Yaratıcı drama etkinliklerinde kullanılacak araç-gereçler. / drama uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Mübeccel Gönen, Nursel Uyar Dalkılıç. Çocuk Eğitiminde Drama: Yöntemler ve Uygulamalar

Aysel Çağdaş, Huriye Albayrak, Semra Cantekinler. Okul Öncesi Eğitiminde Dramatik Etkinlikler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 12 12
Ödev 2 5 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4