Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretim İlke ve Yöntemleri BTE 108 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretimle ilgili temel kavramları, öğrenme ve öğretim ilkelerini, kuram-model- yaklaşımları ve stratejilerini, yöntem ve tekniklerini tanıyarak, özelliklerini irdeleyerek ders işleniş aşamaları doğrultusunda, öğretimde planlı çalışmanın önemine-yararlarına inanarak, etkili ve verimli ders planı hazırlamak.

Bu amaçlar doğrultusunda öğrenci;

1) Öğretimle ilgili temel kavramları açıklar.

2) Öğrenme ve öğretim ilkelerini tanımlar.

3) Öğretimin planlanmasına ilişkin süreçleri yorumlar.

4) Öğrenme-öğretme strateji, model yöntem ve teknikleri arasındaki ilişkileri açıklar.

5) Öğrenme ve eğitim durumları arasındaki ilişkileri analiz eder.

Dersin İçeriği

Öğretimle İlgili Temel Kavramlar, Bireysel Farklılıklar ve Öğretime Yansımaları, Öğretim Sürecinde Öğrenci ve Öğretmen, Öğrenme ve Öğretim Stilleri,Öğretimi Planlama, Öğretim İlkeleri, Öğrenme Öğretme Strateji ve Modelleri, Temel Öğretim Yöntemleri, Öğretim Teknikleri, Öğretim ve Eğitim Durumları İlişkisi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretimle ilgili temel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Öğrenme ve öğretim ilkelerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Öğretimin planlanmasına ilişkin süreçleri yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 DERS PLANINI NASIL HAZIRLAYACAĞINI BİLİR Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
5 Öğrenme-öğretme strateji, model yöntem ve teknikleri arasındaki ilişkileri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 TEMEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
7 TEMEL ÖĞRENME MOTOD VE TEKNİKLERİNİ BİLİR Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretimle İlgili Temel Kavramlar İlgili kaynaklardan okuma yapılacak
2 Bireysel Farklılıklar ve Öğretime Yansımaları İlgili kaynaklardan okuma yapılacak
3 Öğretim Sürecinde Öğrenci ve Öğretmen İlgili kaynaklardan okuma yapılacak
4 Öğrenme ve Öğretim Stilleri İlgili kaynaklardan okuma yapılacak
5 Öğretimi Planlama İlgili kaynaklardan okuma yapılacak
6 Öğretim İlkeleri İlgili kaynaklardan okuma yapılacak
7 Öğrenme Öğretme Strateji ve Modelleri İlgili kaynaklardan okuma yapılacak
8 Öğrenme Öğretme Strateji ve Modelleri İlgili kaynaklardan okuma yapılacak
9 ARA SINAV İlgili kaynaklardan okuma yapılacak
10 Temel Öğretim Yöntemleri İlgili kaynaklardan okuma yapılacak
11 Temel Öğretim Yöntemleri İlgili kaynaklardan okuma yapılacak
12 Öğretim Teknikleri İlgili kaynaklardan okuma yapılacak
13 Öğretim Teknikleri İlgili kaynaklardan okuma yapılacak
14 Öğretim ve Eğitim Durumları İlişkisi İlgili kaynaklardan okuma yapılacak
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları


Demirel Özcan(2008)Öğretme Sanatı : Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.

Öğretim İlke ve Yöntemleri (2015).  Ed. Semra Güven, Mehmet Arif Özerbaş, Ankara: Pegem Akademi.

Taşpınar, M. (2010). Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemleri .Ankara: Data

Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri (2013). Ed. Gülay Ekici, Meral Güven. Ankara: Pegem Akademi.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,72
Dersin AKTS Kredisi 5