Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mb Seçmeli I (Özel Eğitim) OEB 217 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CANAN SOLA ÖZGÜÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiyede özel eğitim uygulamaları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
2 Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Anlatım,
3 Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır. Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Anlatım,
4 Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir. Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Anlatım,
5 Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme,
6 Özel gereksinimli çocukların eğitimleri hakkında bilgi verir. Tartışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Rol Oynama,
7 Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı geliştirir. Anlatım, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim Sayfa 1-14
2 Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri Sayfa 15-28ÖRNEK MODÜL EĞİTİM MODÜLÜ BEP ŞABLON
3 Okul öncesi dönemde özel eğitim Sayfa 29-42
4 Zeka geriliği Sayfa 43-56
5 Öğrenme güçlükleri Sayfa 57-68
6 Duygu ve davranış bozukluğu Sayfa 69-80
7 İleri derecede ve çoklu yetersizlikler Sayfa 81-96YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK OTİZM
8 İşitme yetersizlikleri Sayfa 97-118
9 ARASINAV
10 Görme yetersizlikleri Sayfa 119-136
11 Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler Sayfa 137-150
12 Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler Sayfa 152-170
13 Ailelerle birlikte çalışma Sayfa 171-193
14 Yapılan araştırmaların değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1- Eripek S.(Edt.) (2000) . Özel Eğitim. Eskişehir; Anadolu Üniversitesi web-ofset tesisleri.
2- Ataman. A. (Edt.) Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Ankara: Gündüz eğitim yayıncılık.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
Dersin AKTS Kredisi 4