Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erp Uygulamaları (Sektör Dersi) | ENM 452 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MÜMTAZ İPEK, Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elif YILDIRIM, Arş. Gör. Serap Ercan CÖMERT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersi alan mühendislik öğrencilerinin ERP yazılımını öğrenip, üretim ve hizmet sektörlerinde uygulamalarını görerek çalışma hayatına hazırlanmaları amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Derste ERP ve bileşenlerine ilişkin temel kavramlar öğrenciye aktarıldıktan sonra, ERP yazılımının temel modülleri ele alınmaktadır. Temel modüller ve kullanımına ilişkin öğrenciler bilgilendirilerek, siparişin açılmasından, ürem aşamalarındaki malzeme ve stok hareketlerine, bu işlemlerin para hareketlerine yansımaları ve müşteriye gönderimine kadar ki ERP deki süreçleri öğrencilere aktarılmaktadır. Ürün ağaçlarının oluşturulması ve imalat operasyonlarının tanımlanmaları sektör odaklı örneklerle pekiştirilerek aktarılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | ERP nin çalışma mantığını ve bileşenlerini kavrayabilir. | ||
2 | Hizmet sektöründe uyarlayabilir. | ||
3 | İmalat sektöründe uyarlayabilir | ||
4 | Öğrencilerin firmalarda karışabilecekleri ERP yazılımlara uyum hızını arttırabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmelerde Dijital Dönüşüm | |
2 | Türkiye’de İşletmelerin Yapısı ve Teknoloji Kullanım Düzeyleri | |
3 | ERP'nin Tanımı ve Gelişimi | |
4 | ERP Sistem Yapısı ve Temel Ayarlar | |
5 | ERP Ürün-Cari Modülleri | |
6 | ERP Satış-Satınalma-Stok Modülleri | |
7 | ERP Üretim Modülü Kurulum ve Hazırlık | |
8 | ERP Üretim Modülü ile Üretim Yönetimi | |
9 | ERP Finans Yönetimi ve Raporlama Modülleri | |
10 | ERP & e-Ticaret Entegrasyonu | |
11 | ERP Seçim SüreçYönetimi | |
12 | ERP Proje Yönetimi ve İş Süreçleri | |
13 | ERP Uygulama Süreçleri -I | |
14 | ERP Uygulama Süreçleri -II |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersi veren öğretim üyesi tarafından uygulama materyalleri öğrencilere verilecektir. |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |