Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Servis Sistemleri Yönetimi ENM 420 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. EMİN GÜNDOĞAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Hizmet sektöründe de geniş çalışma olanaklarına sahip Endüstri mühnedisliği öğrencilerinin servis sektöründeki süreçler, problemler ve çözüm yaklaşımları kunosunda bilgi sahibi olamalarını sağlamak.
Dersin İçeriği Giriş ve Temel Kavramalar, Tasarım ve İnovasyon, Planlama, Çizelgeleme ve Kontrol, Mali Yönetim, Yer Seçimi ve Yerleşim, Maliyet Kontrol, Gelir Yönetimi ve Fiyatlandırma, Performans Yönetimi, Verimlilik ve Kalite Yönetimi, Bilgi Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi, Pazarlrmr Yönetimi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Servis sistemlerinin karakteristiklerini tanıma Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
2 Farklı servis sistemleri tasarım ve inovasyon yeteneği kazanır Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
3 Servis sektöründe planlama, çizelgeleme teknikleri konusunda bilgi sahibi olur Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme,
4 Servis sistemlerinin Yer seçimi ve yerleşimi metodlarını kavrar Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama,
5 Servis sistemlerinde Maliyet Yönetimi ve Kontrol konusundaki farklıları anlar Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun,
6 Servis sektöründe Gelir Yönetimi ve Fiyatlandırma hakkında yaklaşımları öğrenir Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje, Gözlem,
7 Servis sistemlerinde Performans Yönetimi tekniklerini öğrenir Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Rol Oynama,
8 Servis sistemlerinde Kalite, Bilgi, İnsan Kaynakları ve Pazarlama Yönetimi farklılıklarını kavrar Gözlem, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş ve Temel Kavramalar
2 Servis sistemlerinin karakteristikleri
3 Servis sistemlerinde Tasarım ve İnovasyon
4 Servis Sistemlerinde Planlama
5 Servis sistemlerinde Çizelgeleme ve Kontrol
6 Servis sistemlerinde Yer seçimi ve yerleşim
7 Servis sistemlerinde Mali Yönetimi
8 Servis sistemlerinde Maliyet Yönetimi ve Kontrol
9 Servis sistemlerinde Gelir Yönetimi ve Fiyatlandırma
10 Servis sistemlerinde Performans Yönetimi
11 Servis sistemlerinde Verimlilik ve Kalite Yönetimi
12 Servis sistemlerinde Bilgi Yönetimi
13 Servis sistemlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi
14 Servis sistemlerinde iş güvenliği ve çevre
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Service Management for Competitive Advantage, James A. Fitzsimmons, Mc Graw Hill 2004.
Service Systems Implementation, Haluk Demirkan, Springer Verlag, 2009.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi X
2 Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi X
3 Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi X
4 Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi X
5 Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi X
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi X
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi X
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi X
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi X
11 Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 65
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 25
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 5