Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sınıf Yönetimi OOE 305 5 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN TİTREK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişimin tanımı, zaman ve anasınıfı yönetim süreçlerinde iletişim modelli, unsurları, özellikleri,engelleyen etkenler, kolaylaştıran etkenler, duyguların ve bedensel dilin iletişimde rolü ve kullanılması, etkili dinleme, geri bildirim, iletişim çatışmaları ve yönetimi, çocuk-öğretmen-ebeveyn ve çevre iletişiminde dikkat edilmesi gerekenler, anasınıfı ortamını etkileyen iç ve dış etkenler, anasınıfı yönetim modelleri, eğitim ortam ve etkenlerinin düzenlenmesi ve istenmeyen davranışların yönetimi, organizasyonu, olumlu atmosferi oluşturmada yarıyıl haftalık ders programı kapsamında yer alan teorik ve resmi, özel, yerel, ulusal ve uluslararası kurum, kişi, kuruluş ve paydaşlarla alanda uygulama çalışmaları ile kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişimin tanımı, zaman ve anasınıfı yönetim süreçlerinde iletişim modelli, unsurları, özellikleri,engelleyen etkenler, kolaylaştıran etkenler, duyguların ve bedensel dilin iletişimde rolü ve kullanılması, etkili dinleme, geri bildirim, iletişim çatışmaları ve yönetimi, çocuk-öğretmen-ebeveyn ve çevre iletişiminde dikkat edilmesi gerekenler, anasınıfı ortamını etkileyen iç ve dış etkenler, anasınıfı yönetim modelleri, eğitim ortam ve etkenlerinin düzenlenmesi ve istenmeyen davranışların yönetimi, organizasyonu, olumlu atmosferi oluşturma.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişimin tanımı, zaman ve anasınıfı yönetim süreçlerinde iletişim modelli, unsurları, özelliklerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
2 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişimi engelleyen/kolaylaştıran etkenleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
3 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında duyguların ve bedensel dilin iletişimde rolü ve kullanılması, etkili dinleme, geri bildirim unsurlarını yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
4 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişim çatışmaları ve yönetimini kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
5 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında çocuk-öğretmen-ebeveyn ve çevre iletişiminde dikkat edilmesi gerekenler, anasınıfı ortamını etkileyen iç ve dış etkenleri analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme,
6 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında uygulanan anasınıfı yönetim modellerini karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma,
7 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında istenmeyen davranışların yönetimi ve organizasyonunu irdeler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişimin tanımı Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında zaman ve anasınıfı yönetim süreçlerinde iletişim modelli, unsurları, özellikleri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında engelleyen etkenler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişimi kolaylaştıran etkenler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında duyguların ve bedensel dilin iletişimde rolü ve kullanılması Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında etkili dinleme, geri bildirim Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında iletişim çatışmaları ve yönetimi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında çocuk-öğretmen-ebeveyn ve çevre iletişiminde dikkat edilmesi gerekenler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında anasınıfı ortamını etkileyen iç etkenler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarının ortamını etkileyen dış etkenler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında anasınıfı yönetim modelleri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında anasınıfı yönetim modelleri Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında eğitim ortam ve etkenlerinin düzenlenmesi Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Erken Çocukluk döneminde resmi- özel okul öncesi eğitim kurum ve anasınıflarında istenmeyen davranışların yönetimi, organizasyonu, olumlu atmosferi oluşturma. Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu

Yazılı ve elektronik ortamda yayınladığım indirilebilir ders notları.

Ders Kaynakları

1. Erken Çocukluk Eğitimi, Editör : İbrahim H. Diken , Pegem Yayınevi, 2015, Ankara.

2. Okul Öncesi Dönemde Çocukları Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri Editör : Alev Önder, Pegem Yayınevi, 2015, Ankara.

3.Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim Editör : Alim Kaya , Pegem Yayınevi, 2015, Ankara.

4.Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Yazar: Mehmet Şişman, Pegem Yayınevi, 2015, Ankara.

5. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Editör: Uğur Akın Pegem Yayınevi, 2015, Ankara.

6. Etkili İletişim Editör(ler) : Uğur Demiray , Pegem Yayınevi, 2015, Ankara.

7. Bir Anlam Köprüsü İnşa Etme Aracı Olarak Okullarda Etkili İletişim Editör(ler) :Aytaç Açıkalın Selahattin Turan , Pegem Yayınevi, 2015, Ankara.

8. Etkili İletişim Editör : Bülent Güven Pegem Yayınevi, 2015, Ankara.

9. Tayfun, R. (2007). Etkili İletişim ve Beden Dili. Nobel Yayınları.

10.Saygın, O. (2007). İnsanları Tanıma Sanatı / Etkili İletişimin 6 Temel Yolu. Yakamoz Yayınevi.

11.Özçetin, A. (2010). Ana Sınıfı Uygulama Kitabı. Nobel Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır.
2 Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular.
3 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular.
4 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular.
5 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır.
6 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar.
7 Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
8 OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10 Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 2 2
Performans Görevi (Uygulama) 1 8 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5