Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretim İlke ve Yöntemleri SBE 209 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Eğitimle ilgili temel kavramlar ışığında, program geliştirme sürecini anlamak; öğretim ilkelerini bilmek ve öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan model, strateji, yöntem ve teknikleri tanımak.

Dersin İçeriği

Başlıca eğitim kavramları; Öğrenme-öğretme süreci; Eğitim sürecinde program geliştirme; Öğretim planları; Öğretim starateji, model, yöntem ve teknikleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitimle ilgili temel kavramları bilir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Başlıca öğretim ilkelerini tanır. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Öğrenme-öğretme sürecini tanır. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap,
4 Örnek ders planlarını inceler. Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap,
5 Öğretim stratejilerini birbiriyle karşılaştırır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
6 Çağdaş öğretim modellerinin özelliklerini bilir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
7 Öğretim yöntemlerini tanır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma,
8 Öğretim tekniklerini tanır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar Ders notu (1. Ünite), [1] sayfa 1-29
2 Başlıca Öğretim İlkeleri Ders notu (2. Ünite), [1] sayfa 31-48
3 Öğrenme-Öğretme Süreci Ders notu (3. Ünite), [1] sayfa 49-76, [2] sayfa 154-162
4 Eğitim Öğretimde Planlama Ders notu (4. Ünite), [1] sayfa 79-106, [3] sayfa 38-72
5 Çağdaş Eğitim Modelleri Ders notu (4. Ünite), [1] sayfa 107-123, [4] sayfa 139-175
6 Çağdaş Eğitim Modelleri Ders notu (4. Ünite), [1] sayfa 107-123, [4] sayfa 139-175
7 Arasınav
8 Öğretim Stratejileri Ders Notu (5. Ünite), [1] sayfa 127-153, [5] sayfa 149-160
9 Öğretim Yöntemleri Ders notu (6. Ünite), [1] sayfa 155-175
10 Öğretim Yöntemleri Ders notu (6. Ünite), [1] sayfa 155-175
11 Öğretim Teknikleri Ders notu (7. Ünite). [1] sayfa 177-224
12 Öğretim Teknikleri Ders notu (7. Ünite). [1] sayfa 177-224
13 Öğretim Teknikleri Ders notu (7. Ünite). [1] sayfa 177-224
14 Çalışmaların Değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notu (7 Ünite)

Ders Kaynakları

[1] Mehmet Arslan (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
[2] Bilal Duman (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
[3] Mehmet Taşdemir (2000). Eğitimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Ocak Yayınları.
[4] Özcan Demirel (2000). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınevi.
[5] Semra Güven, Mehmet Akif Özerbaş (2015), Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegem Akademi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır.
1 Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır.
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar.
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar.
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar.
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar.
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
5 Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
5 Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
6 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır.
6 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır.
7 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
7 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
8 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler
8 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler
9 Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
9 Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
10 Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar.
10 Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar.
11 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
11 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 129
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,16
Dersin AKTS Kredisi 5