Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İrmik ve Makarna Teknolojisi GDM 614 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SERPİL ÖZTÜRK MUTİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İrmik ve makarna üretimi konusunda temel bilgiler vererek bu konuda karşılaşılabilecek sorunları çözebilmek için gerekli alt yapıyı oluşturmak
Dersin İçeriği Tahıl teknolojisi ile ilgili genel kavramlar, Nişasta ve Gluten, Buğday değirmenciliği, İrmik üretimi ve özellikleri, Makarna ve erişte üretim teknolojileri, Makarna ve eriştede kalite kontrol
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tahıl teknolojisi ile ilgili genel bilgileri kavrar Anlatım, Soru-Cevap,
2 Buğday değirmenciliğini kavrar Anlatım, Soru-Cevap,
3 İrmik üretim teknolojisini kavrar Anlatım, Soru-Cevap,
4 Makarna ve erişte üretim teknolojilerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap,
5 Makarna konusunda yeni bilimsel çalışmaları değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap,
6 Makarna ve eriştede kalite kontrol konusunu kavrar ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tahıllar:Genel bilgiler
2 Tahılların kimyasal bileşimi: Nişasta
3 Tahılların kimyasal bileşimi: Gluten
4 Buğday değirmenciliği
5 İrmik üretimi
6 İrmikte kalite kontrol
7 Makarna üretim teknolojisi: Durum buğdayı
8 Makarna üretim teknolojisi: Üretim aşamaları
9 Makarna çeşitleri
10 Makarnada kalite kontrol
11 Erişte üretim teknolojisi: Üretim yöntemleri ve kalitesi
12 Laboratuvar uygulaması: İrmik analizleri
13 Laboratuvar uygulaması: Makarna analizleri
14 Makarna sanayiinde son gelişmeler
Kaynaklar
Ders Notu Power Point Sunusu (Yrd.Doç.Dr.Serpil Öztürk)
Ders Kaynakları Hoseney, R.C. 1994. Principles of cereal science and technology, 2nd ed., AACC, Inc. St.Paul, MN, USA.
Elgün A, Ertugay Z. 2000. Tahıl işleme Teknolojisi. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Yayın No: 718, 2000, Erzurum
Kruger, J.E., Matsuo, R.B., Dick, J.W. 1996. Pasta and noodle technology, AACC Press, St.Paul, MN, USA.
TS 1620. Makarna, Türk Standartları Enstitüsü yayınları,2002, Ankara
TS 2283. İrmik, Türk Standartları Enstitüsü yayınları,1976, Ankara
Koksel, H., Sivri, D., Özboy, O., Başman, A. 2000. Hububat laboratuvarı el kitabı. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır.
8 Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6