Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Marketıng Research ISL 304 6 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEMİH OKUTAN
Dersi Verenler Doç.Dr. SEMİH OKUTAN,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Volkan Göktaş, Arş. Gör. Hazel Mihriban Karaca

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Değişen pazar dinamikleri çerçevesinde pazarlama yöneticilerinin daha etkin çalışabilmelerine ve daha isabetli kararlar almalarına yardımcı olacak bilgilerin sağlanması için pazar ve pazarlama araştırmaları bağlamında yürütülen bilgi belirleme, toplama, değerlendirme ve raporlama konularının incelenmesi dersin amacını teşkil etmektedir.

Dersin İçeriği

Bu derste pazarlama araştırmaları sürecinde yapılması gereken tüm faaliyetlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Veri ihtiyaç analizinden, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı, ölçme ve ölçek geliştirme, örnekleme, veri toplama süreci, veri hazırlama ve analizi konuları ile araştırma bulgularının raporlanması konularına değinilmektedir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama araştırmaları bağlamında yer alan temel kavramları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
2 Pazarlama araştırması sürecini tanımlar ve tipik bir pazarlama araştırması projesini tasarlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
3 Araştırma problemini formüle eder, hipotezleri kurar ve gerekli analiz yöntemlerini belirler Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
4 Pazarlama araştırması için gerekli olan veri ve bilgilerin neler olduğuna karar verir ve uygun ölçekleri geliştirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
5 Anket tasarımı yapar, veri toplama sürecinde örnekleme işlemlerini belirler ve saha çalışmasının yürütülmesini organize eder Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
6 Temel istatistiksel analiz yöntemlerini bilir, sonuçları değerlendirir ve bulgulara ilişkin çıkarımlar yapar Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
7 Pazarlama araştırması raporunu hazırlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlamaya araştırmalarına giriş Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli),
2 Pazarlama araştırması süreci Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli)
3 Pazarlama araştırması problem tanımı Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli)
4 Araştırma türleri ve tasarımı Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli)
5 Gözlem ve mülakat Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli)
6 Pazarlama araştırmalarında veriler ve veri özellikleri Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli)
7 Pazarlama araştırmalarında ölçme, ölçekler ve ölçek geliştirme Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli)
8 Pazarlama araştırmalarında araştırma evreni ve örnekleme süreci Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli)
9 Vize haftası Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli)
10 Saha çalışmalarının yürütülmesi Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli)
11 Veri hazırlama süreci Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli)
12 İlişkileri incelemeye yönelik analizler Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli)
13 Farklılıkları incelemeye yönelik analizler Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli)
14 Pazarlama araştırma raporunun yazılması Mahir Nakip (2006), Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli)
Kaynaklar
Ders Notu

1. Mahir NAKİP, 2006, Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli), Seçkin
Yayınları.
2. Ercan GEGEZ, 2010, Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayınları.
3. Ders notları ve powerpointler

Ders Kaynakları

Mahir NAKİP, Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli), 2. Basım, Seçkin Yayınları, 2005.
Mahir NAKİP, Pazarlama Araştırmaları (Teknikler ve SPSS Destekli Uygulamalar), 2. Basım, Seçkin Yayınları, 2006.
Cemal YÜKSELEN, Pazarlama Araştırmaları, 3. Basım, Detay Yayıncılık, 2006
Kemal KURTULUŞ, Pazarlama Araştırmaları, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayını, 6. Baskı, 1998.
Tony PROCTOR, Pazarlama Araştırmasının Temelleri, Financial Times Prentice Hall, Bilim Teknik Yayınevi, 2003.
Naresh K. MALHOTRA, Marketing Research An Applied Prientation, 4. Edition, Prentice Hall, 1996.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6