Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Introductıon To Law | ISL 121 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. NAZİYE DİRİKGİL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. NAZİYE DİRİKGİL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The general aim of this course is to show students main rules of law and institutions of law. Beside, aim of this course is to prepare a infrastructure for the other courses of law. |
Dersin İçeriği | The general objective of this course is to provide students with foundations and sources of law; legal systems; codification; classification of law and legal systems; national and international law; constitutional law; administrative law; personal relations, family law (of succession); legal entities; property and ownership; rights and liabilities |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | One distinguishes lthe legal rules from the other social order’s rules. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | One enumarates the law systems and aligns each other. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Sne knows what does mean of law sanction and to comments aboutcharacteristics of effective law sanction. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | One compares the public law with private law. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | One describes constitution, rule, decree having force of law and toascertains differences of each other. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | One compares bylaws with regulations in terms of the supervising organs. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | One analyses why doesn’t enforcement of law step back to the past. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | One expresses with samples the mean of personality, when it starts andfinishes | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Procedures, actions and responsibility in law | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Perfected person who can reach, understand and transfer about the Turkish juridical system | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | One knows circumstances of licences of act and classifies the persons interms of their licences of act. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
12 | Define the law enforcement | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
13 | Define the human rights | Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
14 | Define the obligation law | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
15 | Define the family law | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
16 | Define the the legal methods | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, | |
17 | Define the law of property | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
18 | Define the Law of succession | Anlatım, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sources of social order rules | |
2 | Describe to law from some aspects and main aims of law | |
3 | Classifications of sanction in law and its samples | |
4 | Main law systems | |
5 | The main branches of law | |
6 | Private law 1 | |
7 | Private law 2 | |
8 | Public law | |
9 | mid-term exam | |
10 | Turkish Positive Law and its problems | |
11 | Practice of law | |
12 | Concept of right and ownership of right | |
13 | Procedural law | |
14 | Responsibility in law |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Turkish Private Law, Refik Korkusuz/Ferna İpekel Kayalı, 2020 Turkish Public Law, Refik Korkusuz/Ferna İpekel Kayalı, 2021 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 22 | 22 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |