Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Introductıon To Law ISL 121 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. NAZİYE DİRİKGİL
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. NAZİYE DİRİKGİL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

The general aim of this course is to show students main rules of law and institutions of law. Beside, aim of this course is to prepare a infrastructure for the other courses of law.

Dersin İçeriği

The general objective of this course is to provide students with foundations and sources of law; legal systems; codification; classification of law and legal systems; national and international law; constitutional law; administrative law; personal relations, family law (of succession); legal entities; property and ownership; rights and liabilities

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 One distinguishes lthe legal rules from the other social order’s rules. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 One enumarates the law systems and aligns each other. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Sne knows what does mean of law sanction and to comments aboutcharacteristics of effective law sanction. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 One compares the public law with private law. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 One describes constitution, rule, decree having force of law and toascertains differences of each other. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 One compares bylaws with regulations in terms of the supervising organs. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 One analyses why doesn’t enforcement of law step back to the past. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
8 One expresses with samples the mean of personality, when it starts andfinishes Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
9 Procedures, actions and responsibility in law Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
10 Perfected person who can reach, understand and transfer about the Turkish juridical system Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
11 One knows circumstances of licences of act and classifies the persons interms of their licences of act. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
12 Define the law enforcement Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
13 Define the human rights Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme,
14 Define the obligation law Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım,
15 Define the family law Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
16 Define the the legal methods Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama,
17 Define the law of property Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
18 Define the Law of succession Anlatım, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sources of social order rules
2 Describe to law from some aspects and main aims of law
3 Classifications of sanction in law and its samples
4 Main law systems
5 The main branches of law
6 Private law 1
7 Private law 2
8 Public law
9 mid-term exam
10 Turkish Positive Law and its problems
11 Practice of law
12 Concept of right and ownership of right
13 Procedural law
14 Responsibility in law
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Turkish Private Law, Refik Korkusuz/Ferna İpekel Kayalı, 2020

Turkish Public Law, Refik Korkusuz/Ferna İpekel Kayalı, 2021

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 22 22
Ödev 2 10 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5