Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlıklı İletişim | SHE 210 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Uzm. Emine CİNCİOĞLU, Arş. Gör. Uzm. Çiğdem ŞEN TEPE, Arş. Gör. Uzm. Bedia TARSUSLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İletişimle ilgili temel kavramlar, hemşire/ebe ile hasta ilişkisi ve iletişimi, bazı özel durumlarda iletişim konularında bilgi, beceri ve farkındalık kazandırma. |
Dersin İçeriği | İletişimde temel kavramlar Özel durumlarda iletişim yöntemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlıkta kişiler arası ilişkilerin önemini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İletişimi engelleyen bireysel ve çevresel değişkenleri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Hasta ile terapötik iletişimi engelleyen durumları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
4 | Farklı hasta durumları (ağlayan, çocuk, yaşlı, tedaviyi reddeden, suskun vb.) karşısında, terapötik hemşire/ebe tepkilerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
5 | Hemşirelik ve ebelikte iletişimde atılgan teknikleri kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
6 | Hemşirelik ve ebelikte temel danışmanlık becerilerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İNSANI ANLAMAK, KENDİNİ TANIMAK | |
2 | HEMŞİRELİK / EBELİKTE KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE TEMEL KAVRAMLAR | |
3 | HASTA-HEMŞİRE / EBE İLİŞKİSİ VE İLETİŞİMİ | |
4 | İLETİŞİM ENGELLERİ | |
5 | ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM I | |
6 | ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM II | |
7 | ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM III | |
8 | VİZE | |
9 | HASTA YAKINLARI İLE İLETİŞİM | |
10 | AİLE İÇİ İLETİŞİM | |
11 | AST-ÜST İLİŞKİLERİ VE SAĞLIK ÇALIŞANLARI İLE İLETİŞİM | |
12 | ÇATIŞMA-KRİZ-ŞİDDET VE İLETİŞİM | |
13 | İLETİŞİMDE ATILGANLIK BECERİLERİ | |
14 | DANIŞMANLIK BECERİLERİ |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Üstün B. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, 2005, İzmir, Okullar Yayınevi. 2. Terakye G. Hasta Hemşire İlişkileri, 5. Baskı, 1998, Ankara, Zirve Ofset. 3. Rita L. Atkınson. Psikolojiye Giriş., 4. Baskı, Çev.Alogan,Y., Ankara, 2008, Arkadaş Yayınevi. 4. Geçtan E. Psikodinamik Psikiyatri ve Normal Dışı Davranışlar, 2015 Metis Yayınları. 5. Özcan A. Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, 2. Baskı, Ankara, 2006, Sistem Ofset. 6. Gürhan N., Okanlı A. Yaşamın Sırrı İletişim, Ankara, 2017, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. 7. Öz F., Demiralp M. Psikososyal Hemşirelik Genel Hasta Bakımı İçin, 3. Baskı, Ankara, 2014, Akademisyen Yayınevi. 8. Kaya A. Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim, 9. Baskı, Ankara, 2016, Pegem Akademi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 59 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |