Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Conflıct and Cooperatıon In The Mıddle East (En) ODC 541 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ELSADIG BAKHEIT ELFAKI ABDALLA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 Why has the Middle East experienced so many violent conflicts in the post-WWII era?  Are these conflicts unique?  What future do efforts to end political violence face?  In this course, we will explore the Middle Eastern record in light of what political scientists know about war and peace.  While much attention focuses on the Arab-Israeli conflict, we will examine a much broader array of regional experiences.  Although state-building and decolonization wars were important and interesting dynamics, we will focus on the latter half of the 20th century and the most recent conflicts due to time constraints.

Dersin İçeriği

 The course will begin by focusing on two basic types of political violence: interstate wars, including interventions, and intrastate or civil wars, including revolutions and coups.  We will close by examining peace processes in the region, particularly those following the Lebanese civil war , Arab-Israeli conflict, and PKK war between PKK and Turkey.  The class is designed to familiarize you with historical reasons for some conflicts such as Iraq-Iran war , Kurdish wars in Iraq and Turkey, and modern developments in the Middle East, and to teach you techniques of analysis in political science. Ultimately, this course will help you better understand why the Middle East seems so violent, how the types of violence in the region differ, and when attempts to end such violence succeed.  You also should understand the interactions between theory and evidence, be able to apply theory to explain the dynamics of specific cases, and be able to draw on knowledge of specific cases to refine existing theories.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ortadoğu'daki çatışmaları ve işbirliklerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Fallows, James. 2004. “Blind Into Baghdad” Atlantic Monthly 293: 53-74.

Zacher, Mark. 2001. “The Territorial Integrity Norm: International Boundaries and the Use of Force” International Organization 55(2): 215-250

Shimshoni, Jonathan. 1988. Israel and Conventional Deterrence. Ithaca: Cornell University Press

•Belkin, Aaron and Evan Schofer. 2003. “Toward a Structural Understanding of Coup Risk. Journal of Conflict Resolution

Crighton, Elizabeth and Martha MacIver. 1991. “The Evolution of Protracted Conflict: Group Dominance"

Friedman, Thomas. 1989. From Beirut to Jerusalem. New York: Farrar, Straus & Giroux.

Milton-Edwards, Beverley and Peter Hinchcliffe. 2008. Conflicts in the Middle East Since 1945 (3rd edition). New York: Rutledge. 

should regularly read one or more major news sources, e.g. New York Times, Washington Post, Economist, And International Herald Tribune

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme
2 Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
3 Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma
4 Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma
5 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
6 Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 70
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6