Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Etkinlik Yönetimi HIR 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ
Dersi Verenler Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Halkla ilişkilerde etkinlik önceden planlanan sunum, performans, kutlamalar vs. kapsamaktadır. Etkinlik yönetimi ise, tüm etkinlik ve organizasyonların sorunsuz bir şekilde akışını sağlayan süreci tanımlamaktadır. Bu dersin amacı, öğrencilerin halkla ilişkiler etkinlik planlama ve uygulamalarıyla ilgili donanımlı bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini; etkinlik yönetime ilişkin temel kavram ve tanımlamaların yanı sıra halkla ilişkilerde etkinlik türleri, etkinlik süreci, medyanın kullanımı vs. oluşturmaktadır. Ayrıca çeşitli etkinlik uygulamalarından örnekler verilmektedir.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkla ilişkilerde etkinliklere ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
2 Etkinlik planlaması yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
3 Etkinlik sürecinde medyayı etkin olarak kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
4 Etkinlik yönetimiyle ilgili protokol kurallarına hakim olur. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
5 Örnek etkinlik uygulamaları gerçekleştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Etkinlik kavram ve içeriği
2 Etkinlik türleri
3 Etkinlik planlama süreci
4 Etkinlik yönetimi modelleri
5 Etkinlik yönetiminde medya ilişkiler
6 Etkinlik yönetiminde dijital teknolojilerinin kullanımı
7 Ara Sınav
8 Etkinlik yönetiminde bütçeleme
9 Etkinlik yönetiminde protokol, ilke ve türleri
10 Etkinlik yönetiminde protokol kuralları 1
11 Etkinlik yönetiminde protokol kuralları 2
12 Etkinliklerde risk, sorun ve krizler
13 Örnek etkinlik yönetimi uygulama
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Bladen, C., Kennell, J., Abson, E. & a Wilde, N. (2012). Events Management. Routledge.
Gültekin, B. (2012). Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
Kılanç, R. Ö. (2014). Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi. Kriter Yayınları.
Pira, A. (2004).Etkinlik Yönetimi. İstanbul: Mediacat Yayınları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 10
1. Proje / Tasarım 25
2. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 10 20
Final 1 25 25
Proje / Tasarım 1 10 10
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6