Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Siyasal İletişim Kampanyaları HIR 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. METİN IŞIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı siyasal düşünceleri tarihsel gelişimi içinde irdeleyerek siyasal prtaik ile ilişkileri sonucu ortaya çıkan siyasal iletişim konusunda öğrencilere eleştirel bakış açısı kazandırmaktır. Öte yanda siyasal iletişimin bir sonucu olarak ortaya çıkan Siyasal Seçim Kampanyalarına ilişkin tüm süreçleri araştırmak, tartışmak ve tasarlamaktır.

Dersin İçeriği

Siyasal İletişim
Siyasal reklam
Medya ve siyasi iletişim
Siyasi reklam ve kampanya analizi
kronolojik bakışla yönetilmiş olan seçim kampanyalarını çalışmak ve özgün bir kampanya hazırlamak

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 tüm haftalar için geçerlidir Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kuramsal Çerçeve ve Dersin tanıtımı
2 Siyaset bilgisi, iktidar,devlet,toplum
3 Antik çağ ve siyasal toplumsallaşma; rejimlerin analizi
4 Orta ve Yeni Çağda siyasal toplumsallaşma; rejimlerin analizi
5 Yeni çağ ve siyasal iletişim; rejimlerin analizi
6 Sunumlar
7 Siyasal iletişim;siyasal aktörler; tanımlama ve kavramlaştırma; siyaset ve iletişim kavramları arasındaki bağlantılar
8 Siyasal iletişim türleri ve işlevleri
9 Tarihsel gelişimi içinde siyasal iletişim kampanyaları
10 Siyasal iletişim kampanya aşamaları ve analizi
11 Sunumlar
12 Ana akım ve eleştirel yaklaşımlarda siyasal reklam ve siyasal pazarlama
13 Kitap sunumu
14 Siyasal iletişimin kurumsallaşması ve medyatik siyaset
Kaynaklar
Ders Notu

Aysel Aziz, Siysal İletişim

Metin Işık, Kitle İletişim Sistemleri
Ferruh Uztuğ, Siyasal İletişim
Emine Yavaşgel, Siyasi iletişim
David Thomson, Siyasi Düşünce Tarihi
Ayferi Göze, Siysai Düşünceler tarihi
Eser Köker, Politikanın İletişimi İletişimin Politikası, Vadi Yayınları, Ankara, 1998.
John Keane, Medya ve Demokrasi, Ayrıntı Yay., 1993
Süleyman Irvan (Der.), Medya, Kültür, Siyaset, Ark Yay., 1997.

Ders Kaynakları

Aysel Aziz, Siysal İletişim
Ferruh Uztuğ, Siyasal İletişim
Emine Yavaşgel, Siyasi iletişim
David Thomson, Siyasi Düşünce Tarihi
Ayferi Göze, Siysai Düşünceler tarihi
Eser Köker, Politikanın İletişimi İletişimin Politikası, Vadi Yayınları, Ankara, 1998.
John Keane, Medya ve Demokrasi, Ayrıntı Yay., 1993
Süleyman Irvan (Der.), Medya, Kültür, Siyaset, Ark Yay., 1997.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Ödev 20
1. Kısa Sınav 0
1. Sözlü Sınav 0
2. Ara Sınav 0
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Sözlü Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6