Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hemşirelik Bakımında İleri Teknoloji HMS 546 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU
Dersi Verenler Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. NASİBE YAĞMUR ZİYAİ, Araş. Görv. Ramazan Bozkurt

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bireysel hasta bakımına ilişkin hemşirelik uygulamalarında  teknolojiyi kullanabilmek ve bakımı geliştirmek.

Dersin İçeriği
1.hafta   Hemşirelik Bakımda Teknoloji ve Tarihi 
2.hafta   Bakımda Teknolojinin Etik Yönü
3.hafta   Monitorizasyonda Teknoloji
4.hafta   Yara Bakımında Teknoloji
5.hafta   İlaç Uygulamalarında Teknoloji 
6.hafta   İlaç Yönetiminde Teknoloji
7.hafta   İleri Yaşam Desteği ve Teknoloji
8.hafta   Güvenli çevrenin oluşturulmasında Teknoloji
9.hafta   Kurum içi İletişimde Teknoloji (SBAR- RSVP)
10.hafta   Solunum ve Beslenmede Teknoloji
11.hafta   Boşaltımda Teknoloji
12.hafta   Uygulama örnekleri-1
13.hafta   Uygulama örnekleri-2
14.hafta   Dersin değerlendirilmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hemşirelik alanında kullanılan bilişim teknolojilerine yönelik bilgi ve farkındalığı arttar Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
3 Araç ve gereci bireyin bakımı ile örüntüleyebilir. Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
4 Hemşirelik bakımında kullanılan teknolojik araçları tanır ve uygular Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hemşirelik Bakımda Teknoloji ve Tarihi
2 Bakımda Teknolojinin Etik Yönü
3 Monitorizasyonda Teknoloji
4 Yara Bakımında Teknoloji
5 İlaç Uygulamalarında Teknoloji
6 İlaç Yönetiminde Teknoloji
7 İleri Yaşam Desteği ve Teknoloji
8 Güvenli çevrenin oluşturulmasında Teknoloji
9 Kurum içi İletişimde Teknoloji (SBAR- RSVP)
10 Solunum ve Beslenmede Teknoloji
11 Boşaltımda Teknoloji
12 Uygulama örnekleri-1
13 Uygulama örnekleri-2
14 Dersin değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1- Craven R.F, Hirnle C.J. (2009): Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. 6th Edition. Lippincott. Williams and Willkins. Philadelphia.                                                                                                                                                                                                               2- Barland A., Locsin R. (2007). Technogy and Nursing Practice, Concepts and Issıes. Palgrave Macmillan.                                                                                                                                                                           3- Potter,P.A.,Perry,A.G.,(2009). Fundementals of Nursing.                                                                           4- Menyk BM, Fineout-Overholt E (2005).Evidence-Based Practice In Nursing&Healthcare A Guide to Best Practice.Lippincott Williams&Wilkins Philadelphia.                                                                             5- https://worldwide.espacenet.com/                                                                                                                         6- Margaret Bowden (auth.), Kay Edgecombe, Margaret Bowden (eds.)                                                                                                                                                                               Edgecombe K., Bowden M. (auth.), (2014). Innovation and Change in Professional Education 10

Clinical Learning and Teaching Innovations in Nursing: Dedicated Education Units Building a Better Future (10 ed)  Springer Netherlands.                                                                                                                           7- Tina D., Susan Murphy H., Bob K., Renee R. (2015). An introduction to nursing informatics: evolution and innovation. HiMSS ;HİMSS Boca Baton.                                                                                                 8- Val H. (2001). Community nursing and health care : insights and innovations. Arnold.                       9- Craig JV, Smith RL (2002). The Evidence-Based Practice Manual  For Nurses. Churchill Liwingston.

10- Brown SJ.(2009)Evidence Based Nursing; the research- practice connection. Jones and Bartlett Publishers.

11- Malloch K., O’Grady-Porter T. (2010) Introduction to Evidence –Based Practice: in Nursing and Health care. 2nd Edition  Jones and Bartlett Publishers

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar X
2 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır X
3 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir X
4 Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır X
5 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir X
6 Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır X
7 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
8 Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir X
9 Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir X
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır X
11 Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar X
12 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler X
13 Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır X
14 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır X
15 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 6 6
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6