Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Geleneksel Türk Sanatları ITS 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AYŞE ÜSTÜN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk Kültür ve Medeniyeti sürecinde gelişen gelenekli sanatlarla ilgili olarak genel bilgiler vermek.

Dersin İçeriği

Dokuma, İşleme, ahşap işleri, taş, maden ve kalem işi, çini, seramik ve cam.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gelenekli sanatlarla ilgili süreci bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kullanılan teknik ve Üslupları bilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Ahşap İşleri, Kündekârî ve çeşitlerini bilir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
4 Kalem İşi, Malakârî, alçı yüzey üzeri uygulamalar yapar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
5 Çini Sanatında Kullanılan teknikler ve Üslupları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Taş, tuğla ve mermer, kullanıldığı yerler ve teknikleri bilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dokuma
2 Kumaş ve işleme
3 Ahşap İşleri, Kündekârî ve çeşitleri, teknikler
4 Ahşap işlerinin kullanıldığı yerler: Kapı ve Pencere Kanatları,
5 Minberler, Kürsüler, Rahleler
6 Taş İşçiliği
7 Taş, tuğla ve mermer, kullanıldığı yerler ve teknikler
8 Maden sanatı, Malzeme ve Teknikler
9 Silahlar
10 Kalem İşi, Malakârî, alçı yüzey üzeri uygulamalar
11 Ahşap üzeri kalem işleri, deri üzeri kalem işleri
12 Çini ve Seramik Sanatı
13 Çini Sanatında Kullanılan teknikler ve Üsluplar
14 Bezeme Üslubu ve Nakış
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

MERİÇ, Rıfkı Melûl, Türk Nakış San’atı Tarihi Araştırmaları, Ankara, 1953,
ÜNVER, Süheyl, Ustası ve Çırağiyle Hezargradlı Zâde Ahmed Ataullah, İst., 1955.
DEMİRİZ, Y, Osmanlı Kitap Sanatında Natuüralist Üslupta Çiçekler, İstanbul, 1986,
TAŞKALE, Faruk, “Kerim Silivrili’nin Ardından”, İBB Yay., İstanbul, 2008.
ALTUN,A.-DEMİRSAR ARLI,B.,Anadolu Toprağının Hazinesi Çini Osmanlı Dönemi,Kale Gurubu Yayınları, İstanbul 2008.
BİROl,İ.A., Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı,Kubbealtı Kültür ve Sanat Vakfı Yayını,İstanbul 2008.
Hat ve Tezhip Sanatı; Editör:Ali Rıza ÖZCAN, Ankara 2009.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; X
8 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Performans Görevi (Seminer) 15
2. Performans Görevi (Seminer) 15
3. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 3 20 60
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6