Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proje Kültürü ve Yönetimi YBO 522 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN TİTREK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Proje tiplerini öğrenme ve proje yazma

Dersin İçeriği

Proje nedir, Leonardo da vinci- Erasmus- Grundtvig- Tübitak projeleri yazma

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Leonardo da vinci, Erasmus, Grundtvig projelerinin içerikleri hakkında açıklama yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Tübitak projelerine örnek verir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Proje gerekçesinin nasıl yazıldığını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Proje partneri bulma ve yayılımın nasıl yapıldığını söyler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Proje bütçesi hazırlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Örnek proje yazar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje nedir?
2 Proje kültürü
3 Leonardo da vinci projesi
4 Erasmus projesi
5 Grundtvig projesi
6 Tübitak projeleri
7 Proje gerekçesi yazma
8 Proje partneri bulma ve yayılımı
9 Proje bütçesi hazırlama
10 Proje raporlarını yazma
11 Örnek proje yazma
12 Örnek proje yazma
13 Örnek proje yazma
14 Örnek proje yazma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Richard Newton, (2010). Adım Adım Proje Yönetimi. Optimist Yayıncılık.
M. Oktay Alnıak, (2011) Proje Yönetimi. Beta Basım Yayın.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. X
2 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
3 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. X
4 Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. X
5 Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. X
6 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X
7 Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X
8 Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. X
9 Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X
10 Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. X
11 Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. X
12 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6