Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tasavvuf Tarihi TSV 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ,
Dersin Yardımcıları

-Yrd. Doç. Dr. Büşra Çakmaktaş

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Tasavvuf Tarihini bütün yönleriyle incelemek bu dersin temel amacını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

Tasavvuf Tarihinin ortaya koyduğu temel düşünce, kültür ve diğer unsurlar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tasavvuf Tarihini dar ve geniş anlamda sıralar.
2 Tasavvuf Tarihinin akışını açıklar.
3 Kaynak eser ve mutasavvıfları örnekler.
4 Tasavvuf düşünce ve kültürünü ayırt eder.
5 Sufilerin düşünce ve fiillerini derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre düzenler.
6 Ortaya çıkan unsurları değerlendirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasavvufun ortaya çıkışı, tarifi, kaynağı
2 Tasavvuf ve Mistisizm
3 Tasavvufun Konusu gayesi
4 Tasavvufun Diğer ilimlerle münasebeti
5 Tasavvuf Tarihinin kaynakları
6 Tasavvuf tarihinin dönemleri
7 Zühd Dönemi ve Hicri I-II. Asırda tarikatlar ve mektepler
8 Ara Sınav
9 Tasavvuf Dönemi
10 IX-X. Asırda Tasavvuf
11 XI. Asırda Tasavvuf
12 Tarikatlar Dönemi
13 XII. Asırda Tasavvuf ve Tarikatlar
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.Yılmaz, H. Kamil, Anahatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatlar, Ensar Yayınları, İstanbul 2004.
2. Eraydın, Selçuk, Tasavvuf ve Tarikatlar, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul 1981.
3. Kara, M., Türk Tasavvuf Tarihi Araştırmaları : Tarikatlar, Tekkeler, Şeyhler, İstanbul: Dergah Yayınları, 2005.
4. Abdülkerim Kuşeyrî, Tasavvuf ilmine Dair Kuşeyrî Risalesi (haz. S. Uludağ), İstanbul 1991.
5. Uludağ,Süleyman, Tasavvuf Terimleri Sözlüğü, İstanbul 1991.
6. Uludağ, S., (1995), İslam Düşüncesinin Yapısı, İstanbul.
7. Tasavvuf; İlmi ve Akademik Araştırmalar Dergisi, Muhtelif Makaleler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6