Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Postmodern Sosyoloji SOS 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Meryem Serdar
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı,postmodern paradigmanın temel argümanlarını öğrenip, öncülerini tanımak,postmodernliğe yöneltilen eleştirileri analiz etmektir.
Dersin İçeriği Bu derste öncelikle modern paradigma ve açmazları üzerinde durulacak, daha sonra postmodern kuramın temel öncüleri ve görüşleri ayrıntılı olarak ele alınacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyolojide modern paradigmanın temel argümanlarını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Modernliğin açmazlarını ve eleştirilerini tartışır Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 postmodern kuramın öncülerini tanır Anlatım, Soru-Cevap,
4 Fransız sosyolojisindeki yeni eğilimleri öğrenir Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Postmodernizmin sonrası için fikirler üretir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyolojide modern paradigma
2 Modernliğin sıkıntıları
3 postmodernliğin öncüleri.Nietzsche
4 Postyapısalcılık ve antropoloji
5 Fransız sosyolojisinde yeni eğilimler
6 Lyotard
7 Michael Foucault
8 Jean Baudrillard
9 Jack Derrida
10 Zygmunt Bauman
11 Postmodern Eleştiri
12 J.Habermas,T.Eagleton
13 S.Mestrovic,Z.Serdar
14 Postmodernlikten Sonra Ne Başlayacak?
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Sociology After Postmodernism, Edit. David Owen, Sage Publication, London, 1997.
Dennis Smith, Zygmunt Bauman, Prophet of Postmodernity, Polity Pres, Cambiridge and Oxford 1999.
Jorge Larrain, İdeoloji Kültürel Kimlik, Sarmal Yayınları, İstanbul, 1995.
Postmodernist Burjuva Liberalizmi, Habermas, Gorz, Laclu, Rorty, Durin, Sarmal Yay. İstanbul, 1995.
David West, Kıta Avrupası Felsefesine Giriş, Paradigma, İstanbul, 1998.
J.F. Lyotard, Potmodern Durum, Vadi Yayınları, Ankara, 2000.
Alan Meggil, Aşırılığın Peyganberleri, Nietzsche, Heiddeger, Foucault, Derrida, ( Çev. Tuncay Birkan), Bilim Sanat Yayınları, Ankara, 1998.
Perry Anderson, Postmodernitenin Kökenleri, İletişim Yayınları, İst. 2002.
John W. Murphy, Postmodern Sosyal Analiz ve Postmodern Eleştiri, Paradigma Yay. 2000.
Mike Featherstone, Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları, İst. 1996.
Madan Sarup, Postyapısalcılık ve Postmodernizm, Ark Yayınları
Terry Eagleton, Postmodernizmin Yanılsamaları, Ayrıntı Yayınları.
David Harvey, Postmodernliğin Durumu, Metis Yayınları.
Steven Best, Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları, İst. 1998.
Pauline Marıe Rosenau, Post-Modernizm ve Toplum Bilimleri, Ark Yayınları.
Frederic Jameson, Postmodernizm, Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı, Yapı Kredi Yay. 1994.
Alex Callinicos, Postmodernizme Hayır, Ayraç Yayınları, Ankara 2001.
Ziyauddin Serdar, Postmodernizm ve Öteki, Batı Kültürünün Yeni Emperyalizmi, Söylem Yayınları, İst. 2001.
Stjepan G. Mestroviç, Uygar Barbarlık, Açılım Kitap, İstanbul, 2004.
Akbar S. Ahmed, Postmodernizm ve İslam, Cep yayınları, 1995.
Christopher Fazlon, Foucault ve Sosyal Diyalog, Paradigma yay. 2001.
Jameson, Lyotard, Habermas, Postmodernizm, Kıyı Yayınları, 1990.
Ernest Gellner, Postmodernizm İslam ve Us, Ümit Yayıncılık,1994.
Orhan Tekelioğlu, Michael Foucault ve Sosyolojisi, Bağlam Yayınları, İst. 1999.
Skinner, Çağdaş Temel Kuramlar, Vadi.
Postmodernist Burjuva Liberalizmi, Sarmal Yay.
Modernite versu Postmodernite , Der. Mehmet Küçük, Vadi. Yayınları.
James W. Bernuer, Foucault?un Özgürlük Serüveni, Ayrıntı Yayınları, 2005.
Robert Hollinger, Postmodernizm ve Sosyal Bilimler Tematik Bir Yaklaşım, Paradigma, 2005.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. X
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. X
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. X
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. X
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak X
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 10
2. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 8 8
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6