Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din Eğitimi Bilimi Metodolojisi FDE 602 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HASAN MEYDAN
Dersi Verenler Prof.Dr. HASAN MEYDAN,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, din eğitimi biliminin metodolojisi konusunda yeterli bilgi, anlayış ve araştırma yapabilme yetkinliği kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Bu derste, din eğitimi bilimi alanı ile ilgili metodolojik bilgiler verilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din eğitimi biliminin disiplinler arasındaki yerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
2 Din eğitimi biliminin çalışma alanlarını ve özelliklerini bilir Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
3 Din eğitimi biliminde bilgi kaynaklarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 Din eğitimi biliminde teori tecrübe ilişkisini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
5 Din eğitiminde bilimsel bilgi üretme ilke ve sınırlıklarını bilir Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
6 Din eğitimi biliminde bilgi üretme yöntem ve tekniklerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
7 Din eğitimi biliminde bilimsel ahlâk kurallarını tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar: Din, bilim, dini bilgi, bilimsel bilgi
2 Bilimsel Disiplin Olarak Din Eğitimi
3 Din eğitimi biliminin dini ve çalışma alanı
4 Din eğitimi biliminin ilâhiyat bilimleri arasındaki yeri
5 Din eğitimi biliminin eğitim bilimleri arasındaki yeri
6 Din eğitimi bilimi araştırmalarında kullanılacak metot ve teknikler
7 Din Eğitimi Biliminin Önündeki Güçlükler
8 Ara sınav
9 Din Eğitiminde Bilgi Kaynakları Sorunu
10 Din Eğitiminde Teori Tecrübe İlişkisi
11 Bilgi üretiminde dini yönden sınırlayıcı ilkeler
12 Bilgi üretiminde dini yönden yol gösterici ilkeler
13 Din Eğitiminde bilimsel ahlâk kuralları
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

[1]Suat CEBECİ Din Eğitimi Bilimi Metodolojisi Üzerine düşünceler İslami İlimlerde Metodoloji (Usül) Meselesi I, İstanbul, 2005

Ders Kaynakları

[2] Beyza BİLGİN, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Çizgi Yayınları, Ankara
[3] DURKHEİM, Emil. 1994, Sosyolojik Metodun Kuralları Sosyal Yayınlar, İstanbul
[4] Cemal TOSUN, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegem-A Yayıncılık, Ankara, 2001
[5] Orhan TÜRKDOĞAN, Bilimsel değerlendirme ve Araştırma Metodolojisi, M.E.B. İstanbul, 1989

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. X
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. X
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir.
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir.
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6