Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Alanı Çevirileri II AMT 446 8 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Almanca
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞABAN KÖKTÜRK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin farklı türlerde sağlık alanı metinlerini çevirmesi için öğrencilere sağlık alanında gerekli bilgi ve becerileri sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrencilere çeviride uzmanlık gerektiren bir alan olan tıp çevirisini tanıtmaktadır. Derste tıp dilinin özellikleri, tıp çevirisinde karşılaşılan zorluklar ve tıp metinlerini çevirirken kullanılabilecek stratejiler gibi konular tartışılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tıp alanını ve tıp terminolojisini tanır.
2 Tıpta farklı metinleri çevirebilmek için gerekli araştırma becerilerini geliştirir.
3 Çeviri kalitesini göz önünde bulundurarak tıp çevirisinde kullanılan yöntemleri tartışır.
4 Belli başlı tıp metinlerini ve kendilerine has terminolojilerini tanır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Tıp Metinlerinin özellikleri ve çeviri yöntemleri
3 Solunum Sistemi: Akçiğerler ve kronik olostrüktir Akciğer Hastalığı
4 Hipertansiyon, Kalp Krizleri ve Kroner Arter Hastalıkları
5 Kronik Karaciğer Hastalıkları ve Önleme yöntemleri
6 Prifer Vasküler Hastalıklar:Tromboflebit Hepatit B ve C, Siroz
7 Kulak ve Göz Anatomisi
8 Ara Sınav
9 Retina Ayrılma Yırtıkları
10 Bakterial Endocardit
11 Pürülen Menenjit
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Uygulama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
  • Asalet Erten. Tıp Terminolojisi ve Tıp Metinleri Çevirisi. (2016). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ayfer Aydoğan, Sami Aydoğan. Tıp Çeviri Sözlüğü. (2006). Siyasal Kitabevi
  • Vicent Montalt and María González Davies. Medical Translation Step by Step. (2007). St Jerome Publishing.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mütercim-Tercümanlığın geçirdiği tarihi gelişim süreci hakkında yeterli bilgi sahibi olma
2 Bütün üslup düzeyleri dâhil olmak üzere, anadili ve kültürüne hâkim olma
3 En az iki yabancı dili çok iyi bilme
4 Üçüncü bir yabancı dili anadile doğru çeviri yapabilecek düzeyde bilme
5 Kaynak dildeki bir metni anlayarak erek dile hatasız aktarabilme X
6 Çeviride kalite ve tutarlılığı artırmak amacıyla, terminoloji çalışması hakkında gerekli kuramsal bilgiye ve yöntemlere sahip olma
7 İletişimde kültürel farklılıkları bilme
8 Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi tanıma ve izleme
9 Bilgiye kısa zamanda erişebilecek araştırma ve bilgi edinme vasıtalarını bilme
10 Çeviri sürecinde kullanılan sözlük, ansiklopedi, bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
11 Sözlü ya da yazılı çevirmenlik mesleğinin değişik alanlarda uygulanış şekilleri hakkında bilgiye sahip olma
12 Çevirmenlik mesleğinin ve yasal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 3 3 9
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5