Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karar Verme Teknikleri KAL 534 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İşletmeler sahip oldukları kaynakları (insan, sermaya, makina ve hammadde vb) en doğru bir şekilde planlamayı hedeflerler. Etkin ve doğru bir şekilde elde olan kaynakların planlama için geliştirilen yöntem ve metotların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalite Problemlerinin Modellenmesi becerisi Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Kalite problemlerinde optimizasyon tekniklerinin kullanılması becerisi Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Kalite problemleri ile üretim problemleri arasındaki ilişkinin kurulması becerisinin kazanılması Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Kaynakların doğru planlanması becrisi Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Olasılığa dayalı problemlerin modellenmesi ve çözümlerin bulunması becerisi Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Doğrusal Modeller ve Çözüm Yolları
2 Doğrusal Modeller ve Çözüm Yolları
3 Doğrusal Modellerde Duyarlılık analizi
4 Doğrusal Modellerde Duyarlılık analizi
5 Ulaştırma Modelleri
6 Ulaştırma Modelleri
7 Atama Problemleri
8 Akış problemleri
9 Envanter Modelleri
10 Envanter Modelleri
11 Kuyruk Problemleri
12 Kuyruk Problemleri
13 Doğrusal Olmayan Modeller
14 Markov Analizi
Kaynaklar
Ders Notu Operations Research , Wayne L Winston, Duxbury Press, Third edition.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 2 15 30
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6