Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kalite Yönetimi KAL 503 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEMRA BORAN
Dersi Verenler Prof.Dr. SEMRA BORAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İşletmelerin düşük maliyetle yüksek kaliteli ürün veya hizmet üreterek rekabet edebilirliğini sağlayan kalite yönetim anlayışını tanıtmak.

Dersin İçeriği

Kalite ve genel kavramlar, Klasik kalite anlayışı ile günümüz kalite anlayışını karşılaştırma, Kalite yönetimi tanımı, Kalite yönetimi özellikleri, Kalite yönetimi uygulama adımları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalite ve genel tanımları bilir Anlatım, Soru-Cevap,
2 Kalite yönetimi ve özelliklerini bilir Anlatım,
3 Kalite yönetimi nasıl uygulanacağını bilir Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Kalite kültürünü nasıl oluşturacağını bilir Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kalite ve genel tanımlar Ders notu
2 Geleneksel kalite ve günümüz kalite anlayışı Ders notu
3 Kalite guruları Ders notu
4 Kalite yönetimi Ders notu
5 Müşteri odaklılık Ders notu
6 Toplam katılımcılık Ders notu
7 Tedarikçi yönetimi Ders notu
8 Liderlik Ders notu
9 Süreç yönetimi Ders notu
10 Eğitim Ders notu
11 Verilere dayalı karar verme Ders notu
12 Kalite kültürü Ders notu
13 Kalite yönetimi sorumluluk ve görevler Ders notu
14 Uygulama örnekleri Ders notu
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.Developing New Products with TQM, Charles D. Gevirtz, Mc Graw Hill Inc., 1994.
2.Total Quality Training, Brian tThomas, Mc Graw Hill, 1992.
3.TQM for Information systems Management, James W. Cortoda, McGraw Hill Inc. 1995.
4.TK Y’nin Dört Aşaması, Charles N. Weaver, Çeviren Tuncay Birkan-Osman Akınhay ISO 1992.
5.Krizden Çıkış, W. Edwards Deming Arçelik Yayını Basım yılı 1986, Çeviri yılı 1996.
6. TQM in Action –A practical approach to continuous performance improvement

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Ara Sınav 70
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6