Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | DEG 500 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Ayşegül Kırtel |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Değerler eğitimi kapsamında; literatür taraması yapılarak, nitel-nicel yöntemler doğrultusunda araştırma tasarlama. |
Dersin İçeriği | Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması, uygulama ve değerlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel yaklaşımın niteliklerini açıklar. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
2 | Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ve arasındaki farkı açıklar. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
3 | Nitel ve nicel bir araştırmaya probleminin taşıması gereken özellikleri açıklar | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Nicel ve nitel bir araştırma için uygun araştırma yöntemi ve desenini seçer. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, |
5 | Literatür taramasının önemini açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Araştırma raporunun kuvvetli ve zayıf yönlerini değerlendirir. Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve Temel Kavramlar | |
2 | Araştırma Türleri ve Arasındaki Farklar, Araştırma Problemi | |
3 | Değişken ve Hipotezler, Bilimsel Etik ve Araştırma | |
4 | Değerler Eğitimi Literatür Taraması, Örneklem Seçimi | |
5 | Veri Toplama Araçları, Geçerlilik, Güvenirlilik ve iç geçerlilik | |
6 | Deneysel Desenler | |
7 | Nitel Araştırmalar | |
8 | Nitel Araştırmalar | |
9 | Nitel Araştırmalar | |
10 | Nitel Araştırma Türleri | |
11 | Araştırma Deseni ve Örneklem Seçimi | |
12 | Görüşme ve Gözlem | |
13 | Geçerlilik, Güvenirlilik ve Nitel Analiz | |
14 | Raporlaştırma ve Dönem Sonu Değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar-ilkeler-teknikler. Nobel Yayın Dağitim. Berg, B. L., & Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. EĞİTİM YAYINEVİ. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |