Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | SOS 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ARSLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bilimsel bir çalışma disiplinine giren öğrencilerin kazanması gereken en önemli özellik, katıldıkları disiplinin gerektirdiği perspektif, yöntem ve teknikleri anlaması ve uygulamalarında bunların gereğini yerine getirebilmesidir. Bu dersin amacı, yöntem ve usulü terk edenin istediği hedefe ulaşamayacağı prensibinden hareket ederek, bu disiplinde kullanılan araştırma yöntem ve teknikleri uygulamalardan örnekler vererek ve uygulama yaparak kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | 1. Düşünme Düşünme Biçimleri ve Sosyolojik Düşünme 2. Bilimsel Yöntem 3. Perspektif ve Metod 4. Araştırma Yöntem ve Teknikleri 5. Sosyolojik Bakış Açısı ve Sosyolojiyi Kullanmak 6. Araştırma Süreci 7. Nicel ve Nicel Araştırma 8. Soru sorma 9. Evren ve Örnekleme 10. SPSS 11. Uygulama 12. Seminer 1 13. Seminer 2 14. Seminer 3 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Düşünme biçimlerini tanımlar ve sosyolojik düşünme farkını ayırd eder | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
2 | Bilimsel Yöntemin özelliklerini tanımlar | Tartışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, |
3 | Araştırma Yöntem ve Tekniklerini tanımlar | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
4 | Nicel ve Nitel bilimsel bir araştırmayı yapar ve kurallarına uygun yazar | Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Bilimsel araştırmayı analiz eder ve değerlendirir. | Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
6 | Bir araştırma çalışmasını kurallarına uygun yazar | Proje Temelli Öğrenme , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | Bilimsel Yöntem | |
3 | Perspektif ve Metod | |
4 | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | |
5 | Sosyolojik Bakış Açısı ve Sosyolojiyi Kullanmak | |
6 | Araştırma Süreci | |
7 | Nicel ve Nicel Araştırma | |
8 | Soru sorma | |
9 | Evren ve Örnekleme | |
10 | SPSS | |
11 | Uygulama | |
12 | Seminer 1 | |
13 | Seminer 2 | |
14 | Seminer 3 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Arslan, Ali, Üstün Başarılı Üniversite Öğrencileri,Sakarya:Sakarya Üniversitesi, 2012 |
Ders Kaynakları | Ali Özdemir, Yönetim Bilimlerinde İleri Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar, İstanbul: Beta, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | ||||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|