Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültürlerarası Pazarlama UTC 425 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerin uluslararası pazarlamada kültürel farklılıkların sebep olabileceği sorunlar konusunda bilgi sahibi olmasını ve bu konuda alınabilecek önlemler konusunda hazırlıklı olmasını sağlamak dersin temel amacıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste pazarlama karması unsurları uluslararası kültür farklılıklar üzerinden ele alınacaktır. Kültürün unsurları ve dinamiklerinin uluslararası pazarlamada başarıyı ya da başarısızlığı belirleyen temel etkenlerden biri olduğu paylaşılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kültürün unsurları ve dinamikleri konusunda fikir sahibi olur. Anlatım, Sınav, Ödev,
2 Ürün stratejilerinin belirlenmesinde kültürün önemini kavrar. Tartışma, Ödev, Sınav,
3 Farklı kültürlerde iş yapma şekillerinin hangi kültürel boyutlar nedeniyle birbirinden ayrıldığı konusunda fikir sahibi olur. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
4 Tutundurma ve dağıtım konusunda kültürün rolünü benimser. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
5 Farklı kültürlerdeki müzakere ya da pazarlık yapma konusundaki tutumlar konusunda bilgi sahibi olur ve bunu fiyatlandırmada dikkate alması gerektiğini öğrenir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
6 Kültürle ilgili firmalar tarafından yapılan pazarlama hataları konusunda gördüğü örneklerden yola çıkarak kültürel farklılıklar konusunda daha hazırlıklı olur. Tartışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders İçeriği Konusunda Bilgilendirme
2 Kültür, Kültürün Unsurları ve Dinamikleri
3 Yerel Müşteriler ve Tüketimin Küreselleşmesi
4 Kültürlerarası Tüketici Davranışları
5 Kültürlerarası Ürün Politikaları -1
6 Kültürlerarası Ürün Politikaları - 2
7 Kültürlerarası Pazarlama İletişimi - Reklam
8 Kültürlerarası Pazarlama İletişimi – Kişisel Satış, Ağ oluşturma, Halkla İlişkiler
9 Kültürlerarası Pazarlama Müzakereleri - 1
10 Kültürlerarası Pazarlama Müzakereleri -2
11 Uluslararası Pazarlarda Kültürel Hata Örnekleri
12 Ülkeler ve Kültürler - 1
13 Ülkeler ve Kültürler - 2
14 Ülkeler ve Kültürler - 3
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Marketing Across Cultures (6th Edition) by Jean-Claude Usunier and  Julie Anne Lee, Pearson.

https://www.international.gc.ca/cil-cai/country_insights-apercus_pays/countryinsights-apercuspays.aspx?lang=eng

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alan bilgisini sağlama X
2 Analitik düşünme becerisini geliştirme X
3 Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi X
4 Girişimci ve iç girişimci olmak X
5 Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü X
6 Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü X
7 Sözlü, yazılı iletişim becerisi X
8 Takım kurma ve geliştirme X
9 Etik farkındalık X
10 Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 15
1. Ara Sınav 50
2. Ödev 20
3. Ödev 15
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödev 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5