Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyat ve Sinema | ADE 431 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALPER KELEŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ALPER KELEŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Edebiyat ve Sinema arasındaki uzun yıllara dayalı olan karşılıklı ilişkinin incelenerek bu iki medyanın ana hatlarını, ortak ve birbirinden ayrılan yönlerini kavrayabilmek |
Dersin İçeriği | Öncelikle edebiyat ve sinema kuramlarına giriş yapılacak, ardından sinema tarihi ve günümüz sinemasının vardığı nokta açıklanacaktır. İki medyanın en göze çarpan ürünleri olarak uyarlama filmler de kuramsal kısım sonrası örneklerle analiz edilerek iki medya ile ilgili bütüncül bir tabloya ulaşılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler film medyasının temel niteliklerini anlayabilirler. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, Portfolyo, |
2 | Uyarlama türleri ve biçimlerini ayırt edebilirler | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Portfolyo, |
3 | Sinema kuramları konusunda fikir yürütebilirler | Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, | Sınav, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
4 | Film analizi ve edebi eser analizi yapabilirler | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Film Nedir? | |
2 | Edebiyat ve Sinemada Anlatım | |
3 | Film Analizi nasıl yapılır? | |
4 | Film medyasının kavramları: Montaj, Sekans, Mizansen | |
5 | Ses, Görüntü, Sinematografi | |
6 | İlk sinema filmleri ve edebiyatın rolü | |
7 | Sinema Kuramları | |
8 | Sinema Kuramları | |
9 | Uyarlama nedir? | |
10 | Uyarlama biçimleri | |
11 | Örnek uyarlamalar üzerinden çözümleme | |
12 | Örnek uyarlamalar üzerinden çözümleme | |
13 | Örnek uyarlamalar üzerinden çözümleme | |
14 | Örnek uyarlamalar üzerinden çözümleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kayaoğlu, Ersel;Edebiyat ve Film Edebiyat Bilimi Yaklaşımıyla Film Çözümlemesine Giriş, Hiperlink yayınları, İstanbul, 2016 Monaco, James; Film verstehen. Das Lexikon. Die wichtigsten Fachbegriffe zu Film und Neuen Medien. Reinbek: Rowohlt Taschenbuch Verlag, 2011 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |