Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tedarik Zinciri Yönetimi | GBA 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SAMET GÜNER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SAMET GÜNER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik, sağladığı rekabet avantajları ile son yıllarda işletmelerin dikkatini çeken konuların başında gelmektedir. Lojistik sektörünün dünyada en hızlı gelişen sektörlerden biri olması bunun bir sonucudur. Bu dersin amacı, ülkemizde de hızla gelişen lojistik sektörüne öğrencilerin dikkatini çekerek, bu konuda bilgi sahibi olmalarını sağlamak suretiyle özel sektör iş imkanlarını değerlendirmek ve akademik çalışmalar yapmalarını teşvik etmektir. |
Dersin İçeriği | Tedarik zinciri ve lojistik temel kavramlar Temel lojistik faaliyetler (taşımacılık, depolama, envanter yönetimi) Uluslararası tedarik zinciri yönetimi Tedarik zinciri tasarımı ve dağıtım kanalı stratejileri Bilişim sistemleri ve teknolojileri Satın alma yönetimi Çevreci ve tersine lojistik |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
Ders Kaynakları | Sunil Chopra ve Peter Meindl; "Tedarik Zinciri Yönetimi: Strateji, Planlama ve Operasyon"; Nobel Yayınları Paul R. Murphy ve A. Michael Knemeyer; "Güncel Lojistik"; Nobel Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme | ||||||
2 | Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme | ||||||
3 | Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme | ||||||
4 | Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma | ||||||
5 | Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. | ||||||
6 | Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme | ||||||
7 | Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. | ||||||
8 | Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. | ||||||
9 | Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek | ||||||
10 | Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|