Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yazma Becerileri ELT 017 9 6 + 0 6 8
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK
Dersi Verenler Arş.Gör. BURCU KOÇ, Arş.Gör. AYŞE BADEM,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Elif Bozyiğit

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Öğrenci bu derste çeşitli yapıları kullanarak kelime bakımından zengin cümleler kurmayı ve akademik makalelerde karşılaşılan cümle yapılarına benzer cümleler yazabilmeyi hedefler. Buna ek olarak, öğrenciler farklı konularda yazma becerilerini geliştirmeyi; cümle, paragraf, kompozisyon, hikaye gibi yazma becerilerini uygulayarak geliştirmeyi hedefler.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında model paragraflar, kompozisyonlar ve akademik yazılar kullanılarak öğrencileri farklı yazı türlerine aşina kılma, tümceler arasındaki anlamlı bağlantıları fark edebilme ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma gibi becerilerin kazandırılmasını amaçlamaktadır. Dersin diğer bir amacı ise öğrencileri bir paragrafın temel unsurları hakkında bilgi sahibi kılmak ve öğrencilere özgün yazı yazabilme becerisi kazandırmaktır. Öğrenciler, model paragraflar ve farklı yazı türleri aracılığıyla öğrendikleri uygun ifade ve zengin kelime çeşitliğini ürettikleri paragraflarda kullanma ve pekiştirme fırsatı bulabileceklerdir. Buna ek olarak öğrenciler, farklı paragraf türleri hakkında fikir edinecek ve bu türlere ilişkin paragraflar yazabileceklerdir. Yazım ve noktalama işaretleri ve alfabe dışı sembol kullanımı da dersin kapsamındadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Akademik düzeyde cümleler yazar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
2 Yazım ve noktalama işaretlerine dikkat eder. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
3 Farklı bağlaçları yazısında kullanabilir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
4 Zengin bir kelime dağarcığına sahip olur. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
5 İngilizce bir akademik yazıda farklı dil kullanımı hakkında fikir sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
6 Bir paragrafın temel unsurlarını belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
7 Paragrafta yer alan ana fikir cümlesini tanır ve yerini belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
8 Paragraf ve kompozisyondaki destekleyici fikirleri tanır ve bulur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
9 Paragrafta yer alan sonuç cümlesini tanır ve yerini belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
10 Çeşitli türlerde yazılan bir paragrafın metin analizini yaparak, metnin organizasyonu, bütünlüğü ve içeriği hakkında değerlendirme yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
11 Verilen konulara göre İngilizce akademik yazın kullarına uygun olarak çeşitli türlerde bir paragraf yazar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yazmanın temel ilkeleri
2 Cümle çalışmaları
3 Paragrafın temel unsurları
4 Paragraf yazabilmek için fikir üretme
5 Ana fikir cümlesi yazabilme
6 Destekleyici cümleler ve sonuç cümlesi yazabilme
7 Paragrafı değerlendirme
8 Tanımlayıcı paragraf yazabilme
9 Süreç paragrafı yazabilme
10 Betimleyici paragraf yazabilme
11 Fikir paragrafı yazabilme
12 Paragraf analizi yapma
13 Kompozisyonun temel unsurları
14 Fikir kompozisyonu yazabilme
Kaynaklar
Ders Notu

Folse K., Muchmore-Vokoun A. and Solomon E. (2014). Great Writing I. National Geographic Learning
Folse K., Muchmore-Vokoun A. and Solomon E. (2014). Great Writing II. National Geographic Learning

Ders Kaynakları

First Steps in Academic Writing Second Edition(2008) Ann Hogue, Longman Pearson Publication

Introduction to Academic Writing Third Edition(2007) Alice Hoshima, Ann Hogue, Longman Pearson Publication

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar. X
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. X
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. X
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. X
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. X
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. X
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. X
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır X
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. X
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. X
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. X
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. X
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. X
14 Yabancı dil testleri geliştirir. X
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 3 5 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 200
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8
Dersin AKTS Kredisi 8