Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulamalı Okul Deneyimi ELT 310 6 1 + 4 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK
Dersi Verenler Prof.Dr. FİRDEVS KARAHAN, Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA, MEB Personeli , Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK, Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ, Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN, Doç.Dr. CİHAT ATAR, Arş.Gör. AYŞE BADEM,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ali İlya

Arş. Gör. Burcu Koç

Arş. Gör. Elif Bozyiğit

 

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenlik mesleğini sistemli bir yaklaşımla tanır.
Okulun yönetimi ve okuldaki işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi olur.
Sınıf ortamındaki ve okuldaki etkinlikleri gözlem yoluyla tanır.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin uygulama yapacağı okulu, öğrencileri, programı ve öğretmenleri genel olarak tanımasını sağlamak için sunulan gözlem ve görüşmelere dayalı olarak, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini değişik yönleriyle tanıması ve lisans programında aldığı dersleri gerçek okul ortamında kullanabilmesini sağlamaya yönelik uygulama koordinatör öğretim üyesince seminer saatlerinde verilen görevler haftalık olarak uygulama okullarında öğrenciler tarafından yerine getirilir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretmen adayları, öğretmenlik mesleğini oluşturan görevleri tanır. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
2 Adaylar okul yaşamını gözlem yoluyla tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
3 Öğrenciler, yapacakları gözlemler yoluyla öğretmenlik becerilerinde deneyim kazanırlar. Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi,
4 Deneyimli öğretmenleri görev başında gözlemler, öğrencilerle bireysel çalışma fırsatı bulur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Ödev, Performans Görevi,
5 Öğrenciler, uygulama okullarında öğrencilerle küçük gruplar halinde çalışır ve sınırlı sorumluluklarla da olsa kısa süreli öğretmenlik deneyimi kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
6 Öğrenciler, başarılı birer öğretmen olmasını sağlayacak yeni beceriler kazanır. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
7 Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yakın denetimi altında küçük öğretim uygulaması yapar. Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
8 Kuramsal olarak öğrendiği bilgileri gerçek okul ortamında gözlemler yoluyla sınar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
9 Öğretim yöntemleri ve sınıf yönetimi konularında deneyim sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğrencilerin, uygulama koordinatör öğretim elemanı ile birlikte, dönem çalışma planını hazırlaması.
2 Okulların belirlenmesi & Uygulama okulu, çevresi ve uygulama öğretmeni ile ilgili internet araştırması.
3 Bir öğrencinin incelenmesi & Öğrencinin okuldaki bir gününün gözlenmesi.
4 Öğretmenin okuldaki bir gününün gözlenmesi.
5 Öğretim yöntemleri.
6 Ders gözlemleri.
7 Dersin yönetimi ve sınıf kontrolü gözlemi
8 Soru sormayı gözlemleme.
9 Ara sınav
10 Okulda araç-gereç ve yazılı kaynaklar, e-okul sistemi ile ilgili gözlemler.
11 Okul müdürü ve okul kuralları ile ilgili gözlem.
12 Okul ve toplum gözlemi
13 Mikroöğretim yöntemlerinin kullanımı ile ilgili uygulama
14 Dersin genel analizi &yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Fakülte-Okul İşbirliği Klavuzu (1998). Yök/Dünya Bankası Milli eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara
Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri, MEB yayınları
İngilizce Öğretmeni Özel Alan Yeterlilikleri , MEB yayınları

Ders Kaynakları

Cohen, L., Maison, L., and Morrison, Keith. (1996). A guide to teaching practice, New York: Routledge.
Nelson, A. (2007). Teacher Training Course, Global Media.
Bowers, R., The British Council. (1987). Language Teacher Education, Modern English Publications.
Bailey, M.K., (2006). Language Teacher Supervision, Cambridge University Press.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar. X
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. X
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. X
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. X
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. X
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. X
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. X
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır X
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. X
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. X
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. X
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. X
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. X
14 Yabancı dil testleri geliştirir. X
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 0
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
2. Performans Görevi (Uygulama) 20
3. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 3 15 45
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5