Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi ECE 014 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ
Dersi Verenler Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı sınıf içi öğrenmelerin uygun yöntemlerle değerlendirilmesi bilgi ve deneyimini kazandırmaktır. 

Dersin İçeriği

Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar:  eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk döneminde çocuğu tanıma ve değerlendirmenin amacı ve önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Bireysel farklılıklar ve erken çocukluk döneminde gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Erken çocukluk döneminde kullanılan tanıma ve değerlendirme araçlarının işlevlerini bilir. Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
4 Çocuğu tanıma ve değerlendirme tekniklerine yönelik edindiği teorik bilgiyi kullanarak çocukları değerlendirir ve raporlaştırır. Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders hakkında genel bilgiler ve planlama çalışmaları Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Çocuğu tanımanın amacı, önemi ve ilkeleri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Bireysel Farklılıklar Ve Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi Etkileyen Etmenler Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Gözlem tekniği Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Gözlemsel Veri Toplama ve Kayıt: Anektod Kayıtları, Sistematik Kayıt, Zaman Örnekleme, Olay Örnekleme. Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Gözlem Tekniği ve Örnekleri: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Oran Skalaları Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Portfolyo-Dokümantasyon Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıl içi sınav
9 Projektif Teknikler Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Projektif Teknikler Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Sosyometri, Drama-Oyun Yoluyla Değerlendirme Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Alternatif Değerlendirme Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Dinamik Değerlendirme Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel Değerlendirme Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

McMillan, H. J. (2015) Sınıf içi değerlendirme. Konya: Eğitim yayınevi.

Küçük, M. ve Geçit, Y. (Editörler), 2012; Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel yayıncılık

Karip, E. (Ed.), 2007; Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Yayıncılık, Ankara

Miller, M. D., Linn, R., & Gronlund, N. (2009). Measurement and evaluation in teaching. New Jersey, Pearson Education, Inc

Airasian, P. W., and Russell, M. K. (2008) Classroom Assessment: Concepts and Applications. New York: Mc Graw- Hill Higher Education.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir.
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. X
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. X
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. X
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular.
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır.
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar.
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. X
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır.
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder.
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. X
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 2 2
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4