Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Eğitiminde Geleneksel Çocuk Oyunları | ECE 006 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocukluk eğitiminde geleneksel çocuk oyunlarına iliş |
Dersin İçeriği | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halk bilimi ve genel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Kültürün tanımı ve temel ilkelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Türk kültüründe ve Dünyada geleneksel çocuk oyunlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel ve psikolojik değerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Geleneksel çocuk oyunların kültürel değerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları ve özelliklerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
7 | Geleneksel çocuk oyunlarında kullanılan materyallerin özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
8 | Geleneksel çocuk oyunlarını planlama, materyal geliştirme ve uygular | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halk bilimi ve genel kavramlar. | |
2 | Kültürün tanımı ve temel ilkeleri | |
3 | Türk kültüründe geleneksel çocuk oyunları | |
4 | Dünyada geleneksel çocuk oyunları | |
5 | Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel ve psikolojik değeri | |
6 | Geleneksel çocuk oyunların kültürel değeri. | |
7 | Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; | |
8 | Geleneksel çocuk oyunlarının tanımı ve eğitimsel önemi. | |
9 | Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları ve özellikleri. | |
10 | Geleneksel çocuk oyunlarında kullanılan materyallerin özellikleri. | |
11 | Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunlarının kültürel değerleri kazandırmadaki önemi. | |
12 | Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi. | |
13 | Geleneksel çocuk oyunlarını planlama, materyal geliştirme ve uygulama. | |
14 | Genel değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Onur, B. (1992). Tarih boyunca oyunlar ve oyuncaklar. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C:25 S:2 ss.365-386 Onur, Bekir (1997). Çocuk Kültürü:1. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri (6.11.1996), Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:1 Güvenç, B. (1997). Çocuk ve Kültür, Bekir Onur (Ed.). Çocuk Kültürü:1. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri (6.11.1996), Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:1 ss.15-30 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | X | |||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | X | |||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | X | |||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | X | |||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | X | |||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 32 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |