Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocukluk Eğitiminde Geleneksel Çocuk Oyunları ECE 006 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken çocukluk eğitiminde geleneksel çocuk oyunlarına iliş

Dersin İçeriği

Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halk bilimi ve genel kavramları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Kültürün tanımı ve temel ilkelerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Türk kültüründe ve Dünyada geleneksel çocuk oyunlarını tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel ve psikolojik değerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Geleneksel çocuk oyunların kültürel değerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları ve özelliklerini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
7 Geleneksel çocuk oyunlarında kullanılan materyallerin özelliklerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
8 Geleneksel çocuk oyunlarını planlama, materyal geliştirme ve uygular Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Halk bilimi ve genel kavramlar.
2 Kültürün tanımı ve temel ilkeleri
3 Türk kültüründe geleneksel çocuk oyunları
4 Dünyada geleneksel çocuk oyunları
5 Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel ve psikolojik değeri
6 Geleneksel çocuk oyunların kültürel değeri.
7 Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma;
8 Geleneksel çocuk oyunlarının tanımı ve eğitimsel önemi.
9 Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları ve özellikleri.
10 Geleneksel çocuk oyunlarında kullanılan materyallerin özellikleri.
11 Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunlarının kültürel değerleri kazandırmadaki önemi.
12 Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi.
13 Geleneksel çocuk oyunlarını planlama, materyal geliştirme ve uygulama.
14 Genel değerlendirme.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Onur, B. (1992). Tarih boyunca oyunlar ve oyuncaklar. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C:25 S:2 ss.365-386

Onur, Bekir (1997). Çocuk Kültürü:1. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri (6.11.1996), Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:1

Güvenç, B. (1997). Çocuk ve Kültür, Bekir Onur (Ed.). Çocuk Kültürü:1. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri (6.11.1996), Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:1 ss.15-30

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. X
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. X
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. X
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. X
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. X
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. X
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. X
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. X
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. X
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. X
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. X
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. X
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 2 32 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 14 14
Performans Görevi (Uygulama) 1 14 14
Performans Görevi (Seminer) 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4