Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Dönemi Edebiyatı | ECE 306 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SUZAN CÖMERT ÖZATA, |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör. Mehmet Kumru |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; Türkiye´de ve dünyada çocuk edebiyatı alanında yapılan çalışmalardan örnekleri tanıması ve çocuklara uygun eserleri seçebilme becerisini kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi; çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı eserlerinin işlevi; çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin (tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi; niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması; öğretmen aday-larının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar; çocuklara seslenen çeşitli edebi yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman, vb.) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuk hayatında kitabın yeri ve önemini bilir. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının tarihçesini bilir. | Benzetim, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
3 | Nitelikli çocuk edebiyatı eserlerini tanır ve bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
4 | Hikaye şiir ve diğer edebi türlerde çocuk edebiyatı öğelerini tanır. | Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuğun hayatında kitabın yeri | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Çocukluk evresinde nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarını işlevi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Dünyada çocuk edebiyatının gelişmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özellikleri (tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle inceler. | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Niteliksiz çocuk kitaplarını örnekleriyle gösterir, bunların olumsuz etkilerini tartışır | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Hikaye ve biyografilerin özellikleri ve örneklerinin incelenmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Hikaye ve biyografilerin özellikleri ve örneklerinin incelenmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Şiirlerin özellikleri ve örneklerinin incelenmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Tekerleme, bilmece ve parmak oyunlarının özellikleri ve örneklerinin incelenmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Anı ve dramatizasyonların özellikleri ve örneklerinin incelenmesi | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Sınıf içi uygulama etkinlikleri | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları her hafta Sabis dökümanlar bölümüne yüklenecektir. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | X | |||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | X | |||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | ||||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | X | |||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | X | |||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | X | |||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | ||||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |