Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Eğitiminde Drama | ECE 206 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Drama tanım ve anlamını psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramları; drama-oyun ilişkisini; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesini; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamalarını; drama ortamı ve öğretmen niteliklerini; dramanın değerlendirilmesini; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örneklerini geliştirilmesini ve uygulanmasını kazandırmak |
Dersin İçeriği | Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Drama teriminin tanımı ve anlamı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Drama-oyun ilişkisi | Grup Çalışması, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
3 | Eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları | Altı Şapka, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri geliştirme ve uygulanma | Altı Şapka, Grup Çalışması, Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Drama teriminin tanımı ve anlamını söyler | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama kavramlarını ve aralarındaki farkı bilir | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Drama-oyun ilişkisini açıklar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Eğitimde drama uygulamalarının tarihçesini bilir | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Eğitimde dramanın yapısını açıklar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Eğitimde dramanın uygulanma aşamalarını söyler | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Eğitimde dramanın uygulanma aşamalarını söyler | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Ara sınav | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Drama için uygun ortamları söyler | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Öğretmen niteliklerini açıklar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Dramada değerlendirmeyi açıklar | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Alanın eğitim amaçlarına uygun drama örneklerini geliştirir ve uygular | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Alanın eğitim amaçlarına uygun drama örneklerini geliştirir ve uygular | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Alanın eğitim amaçlarına uygun drama örneklerini geliştirir ve uygular | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.San, İ. (1997). Drama Maske Müze. Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayınları 11.Kuramdan Uygulamaya İlköğretimde Drama Oyun ve İşleniş Örnekleriyle Editör(ler): Engin Karadağ, Anı Yayıncılık, 2015, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | X | |||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | X | |||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | X | |||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | X | |||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | X | |||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 69 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |