Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi ECE 203 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler Öğr.Gör. SARE ERGÜN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Okul öncesi dönemde matematik kavramlarını söyler, 
Okul Öncesinde matematiksel düşünme becerilerinin gelişimini bilir.
Matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri bilir.
Matematik kavramları ve çocuklarda bunların gelişiminde öğretmen olarak görevini bilir.
Matematik gelişimini sağlayacak aktiviteleri söyler ve uygular.

Matematik kavramlarını diğer etkinliklerle bütünleştirerek uygular.

Çocukların gelişimine uygun olarak etkinliklerde düzenlemeler yaparak uygular.

Hazırladığı ve hazır olan matematik etkinliklerini değerlendirir.

Dersin İçeriği

Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 matematik eğitimi ve oyunun önemi Anlatım, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 matematik programları Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
3 temel matematiksel kavramları Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
4 matematik etkinlikleri planlama ve uygulama Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemini bilir Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 matematik eğitimi ve oyunun önemini açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 matematik programlarını söyler Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralamayı açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralamayı açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 örüntü oluşturma, sayılar ve sayma hakkında bilgi verir Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 sayı kavramının öğretim aşamalarını açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 semboller, işlemler, geometrinin kazanımını açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Ara sınav Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 mekanda konum, ölçmenin gelişimini açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 veri analiz-grafik/olasılıkları açıklar Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 matematik etkinlikleri planlar ve uygular Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 matematik etkinlikleri planlar ve uygular Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 matematik etkinlikleri planlar ve uygular Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Aktaş Arnas Y, (2004). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Kitabevi, Adana.

 Güven Y, (2000). Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünme ve matematik, İstanbul: Yapa Yayıncılık

Akman, B. (Ed.) (2010). Okul öncesinde matematik eğitimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.

 Güven, Y. (2005). Erken çocuklukta matematiksel düşünme ve matematiği öğrenme. İstanbul: Küçük adımlar eğitim yayınları.

Ulutaş, İ.(Ed.) (2015). Okul öncesi Dönemde matematik eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık

Kandır; A., Can Yaşar, M., Yazıcı, E., Türkoğlu, D. ve Yaman Baydar, I. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Matematik. İstanbul; Morpa Kültür Yayınları. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir.
2 Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. X
3 Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. X
4 Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. X
5 Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. X
6 Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. X
7 Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. X
9 Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. X
10 Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. X
11 Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. X
12 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder.
13 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. X
14 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 6 6
Ara Sınav 1 7 7
Performans Görevi (Uygulama) 1 7 7
Performans Görevi (Seminer) 1 7 7
Final 1 6 6
Kısa Sınav 2 7 14
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,68
Dersin AKTS Kredisi 5