Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlkokul Ders Kitapları İncelemesi SNE 005 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DURSUN AKSU
Dersi Verenler Doç.Dr. DURSUN AKSU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Fatih Selim SELLÜM

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının, ilkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılan ilkeleri kavrayarak değerlendirmeler yapabilmesidir.

Dersin İçeriği

Öğretmen adaylarının, ilkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılan ilkeleri kavrayabilmesi; uygulamada kullanılan ders kitaplarını öğretim programı bakımından inceleyebilmesi; öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri, değerlendirme) bakımından inceleyebilmesi ve ders kitaplarını bu ögeler ve ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler (bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler) bakımından inceleyebilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ders kitabıyla ilgili temel kavramları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 İlkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılan ilkeleri bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
3 Ders kitaplarını öğretim programı bakımından inceleyebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
4 Ders kitaplarını ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler bakımından inceleyebilir. Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders kitabıyla ilgili temel kavramlar
2 Ders kitabıyla ilgili temel kavramlar
3 İlkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılan ilkeleri
4 İlkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılan ilkeleri
5 İlkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılan ilkeleri
6 Öğretim Programı unsurları-ders kitabı ilişkisi
7 Öğretim Programı unsurları-ders kitabı ilişkisi
8 Öğretim Programı unsurları-ders kitabı ilişkisi
9 Ara Sınav
10 Ders kitabı değerlendirme
11 Ders kitabı değerlendirme
12 Ders kitabı değerlendirme
13 Ders kitabı değerlendirme
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Küçükahmet, L. (2003). Konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzu. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir X
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. X
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. X
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. X
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). X
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. X
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. X
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. X
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4