Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Topluma Hizmet Uygulamaları SNE 206 4 1 + 2 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi DURSUN AKSU, Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN, Doç.Dr. EBRU UZUNKOL, Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ, Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Topluma Hizmet Uygulamaları dersi, topluma hizmet uygulamalarının önemine dikkat çekme, toplumun güncel sorunlarının belirlemesine ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma ve topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılmasını amaçlamaktadır

Dersin İçeriği

Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projelerinin önemi; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
2 Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
3 Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi,
4 Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi,
5 Toplumun güncel sorunları ile ilgili bilimsel etkinliklere katılır. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 a) Ders içeriğinin tanıtılması ve dö *Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi (EBS) üzerinden ders içeriğinin incelenmesi. *www.gencgonulluler.gov.tr adresinden Genç Gönüllüler Portalı’nın incelenmesi
2 Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Ders kapsamında kurum ziyaretlerinin planlanması. Genç Gönüllüler portalına kayıt yaptırma. Valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapmak Genç Gönüllüler portalını incelemek
3 Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Proje tekliflerinin hazırlanması. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Kurum ziyareti. Topluma Hizmet Uygulaması kapsamında proje teklifleri hazırlamak. Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak.
4 a) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında sunulan proje tekliflerinin değerlendirilmesi ve uygulanacak projeye / projelere karar verilmesi. b) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında 2.kurum ziyareti. *Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak.
5 Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Projelere başlama. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Kurum ziyareti. Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak.
6 a) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje çalışmalarının sürdürülmesi. b) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında 4.kurum ziyareti. *Proje çalışmalarına aktif olarak katılmak. *Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak.
7 Valilik, BŞB ve üniversite bünyesindeki bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılma. Proje çalışmalarının sürdürülmesi. Bir kampanya düzenlenmesi için girişimde bulunmak. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Kurum ziyareti. Kampanya önerisi hazırlamak. Ziyaret edeceği kurumla ilgili bilgi almak ve ön hazırlık yapmak.
8 a) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje çalışmalarının sürdürülmesi. b) Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir panel ya da konferans düzenlemesi için girişimde bulunulması. *Proje çalışmalarına aktif olarak katılmak. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir panel ya da konferans düzenlemesi için girişimde bulunmak.
9 Kampanya ve proje çalışmalarının sürdürülmesi. Üniversite bünyesinde bir panel ya da konferans düzenlemek. Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapma. Üniversite bünyesinde topluma hizmet uygulamaları kapsamında bir panel ya da konferans düzenlemesi için girişimde bulunmak.
10 a) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje çalışmalarının sürdürülmesi. b) Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir panel ya da konferans düzenlemesi. *Proje çalışmalarına aktif olarak katılmak. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlenecek bilimsel etkinlikle ilgili kendisine verilen görevleri yapmak.
11 a) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje çalışmalarının sürdürülmesi. *Proje çalışmalarına aktif olarak katılmak.
12 Kampanya ve proje çalışmalarının sürdürülmesi. Üniversite bünyesinde topluma hizmet uygulamaları kapsamında bir panel ya da konferans düzenlemesi için girişimde bulunmak. Öğretmen adaylarının Genç Gönüllüler portalındaki projelerde çalışma yapmaları
13 a) Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje çalışmalarının sonlandırılması ve raporların hazırlanması. b) Öğretmen adaylarının, katılmışlarsa Genç Gönüllüler Portalı’ndaki projelerdeki çalışmalarına ilişkin rapor oluşturmaları. *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamındaki proje çalışmaları ile ilgili raporları hazırlamak *Katılmışsa Genç Gönüllüler Portalı’ndaki çalışmalarına ilişkin rapor oluşturmak
14 a) Dönemin genel değerlendirmesi ve Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında dönem içinde yapılan çalışmaları değerlendiren yazı yazılması. b) Seçki dosyalarının tamamlanarak proje danışmanına teslim edilmesi. *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında dönem içinde yaptığı çalışmalarla ilgili değerlendiren yazısı yazmak. *Seçki dosyasını tamamlayarak proje danışmanına teslim etmek.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir X
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. X
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. X
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. X
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. X
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. X
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. X
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. X
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. X
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. X
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. X
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 34
1. Ara Sınav 34
1. Kısa Sınav 17
2. Ödev 15
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 2 4 8
Final 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Toplam İş Yükü 77
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,08
Dersin AKTS Kredisi 3