Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlköğretim Matematik Öğretiminde Kavramlar ve Kavr | IME 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELEK MASAL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MELEK MASAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Matematiksel kavramları merkeze alarak karşılaşabilecekleri kavramları yanılgılarının farkına vardırmak. |
Dersin İçeriği | Matematiksel Kavramlar, Üslü ve Köklü Sayılar Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Kesirler Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Grafik Okuma ve Yorumlama Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Oran-Orantı Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Olasılık Konusundaki Öğrenme Güçlükleri, Geometri Alanındaki Öğrenme Güçlükleri, Kavramsal Anlama İçin Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı, Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Kavram Yanılgıları Açısından İncelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, |
2 | Üslü ve köklü sayılar, kesirler, oran-orantı, olasılık ve geometri konularındaki kavram yanılgılarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, |
3 | Grafik okuma, yorumlama konusundaki kavram yanılgılarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, |
4 | Kavramsal anlama için matematik eğitiminde teknoloji kullanımının önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, |
5 | Ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının kavram yanılgıları açısından açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | Türkiye’ de kavram yanılgıları ile ilgili yapılmış çalışmaları çözümler. | Tartışma, Grup Çalışması, | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavram Yanılgısı Nedir? | |
2 | Üslü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgıları | |
3 | Köklü Sayılar Konularındaki Kavram Yanılgıları | |
4 | Kesirler Konusundaki Kavram Yanılgıları | |
5 | Oran-Orantı Konusundaki Kavram Yanılgıları | |
6 | Grafik Okuma, Yorumlama ve Oluşturma Konularındaki Kavram Yanılgıları | |
7 | Olasılık Konusundaki Kavram Yanılgıları | |
8 | Geometri Alanındaki Kavram Yanılgıları | |
9 | Arasınav | |
10 | Geometri Alanındaki Kavram Yanılgıları | |
11 | Kavramsal Anlama İçin Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı | |
12 | Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Kavram Yanılgıları Açısından İncelenmesi | |
13 | Türkiye’ de Kavram Yanılgıları ile İlgili Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi | |
14 | Yurt Dışında Kavram Yanılgıları ile İlgili Yapılmış Çalışmaların İncelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Özmantar,M.F.,Bingölbali,E.,Akkoç,H., (2010). Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, PegemA Yayınları. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |