Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Programlama | YBS 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Learning the Python language, which is widely used in data analysis and visualization |
Dersin İçeriği | The course includes programming basics and applications in the Python language. The course offers applications from different fields of engineering and computer science: simulation, optimization, data analysis, data visualization, image processing, machine learning, etc. Topics covered: Python programming language, use of external libraries, lists, dictionaries, tables, error handling, data visualization. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir programın algoritmasını ve akış şemasını oluşturabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Proje / Tasarım, |
2 | Genel programlama prensiplerini iyi bilir, programlama teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Programı yazarken, hangi değişken için hangi veri tipini, kontrol ve döngü yapılarını nasıl kullanması gerektiğini bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Sınıf, nesne, metod ve değişken kavramlarını ve bunlar arasındaki ilişkiyi, algoritması oluşturulan programı koda dökecek seviyede bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, Proje / Tasarım, |
5 | Dosyalara erişir ve işlem yapar | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algoritmik program tasarımı, akış şemaları | |
2 | Değişkenler, veri tipleri ve giriş-çikiş komutlari | |
3 | Kontrol Yapıları, Döngüler | |
4 | Sınıflar, nesneler, metot ve fonksiyonlar | |
5 | Numpy Paketi | |
6 | Pandas Paketi | |
7 | Hata Yakalama | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Tarih Ve Zaman | |
10 | Veri Okuma | |
11 | Veri Görselleştirme 1 | |
12 | Veri Görselleştirme 2 | |
13 | İstatiksel Analizler | |
14 | Öğrenci Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni nesil bilişim temelli iş analitiği tekniklerini kullanabilir ve bu yöntemleri işletme problemlerine uygular | ||||||
2 | Geliştirilen çözümleri İş Zekası araçları gibi bilişim teknolojileri ile sunar | X | |||||
3 | Operasyonel işlerin yürütülebilmesi için gerekli rutin kararları bilişim teknolojileri yardımıyla verir | ||||||
4 | Orta ve uzun vadeli stratejik kararları bilişim sistemleri yardımıyla oluşturur | X | |||||
5 | İşletme süreçlerini bilişim sistemleri yardımıyla elektronik biçime dönüştürebilir | X | |||||
6 | Elektronik dönüşümü gerçekleşmiş süreçlerin sürdürülebilirliğine katkı sağlar | ||||||
7 | Alan ile ilgili temel seviyede literatür taraması yapar | X | |||||
8 | Araştırma metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi bilişim konularına uygular | X | |||||
9 | Takım çalışmalarında ekip içi iletişimi sağlayarak çalışma grubuna liderlik yapar | ||||||
10 | Bilişim projeleri yönetiminde grup iletişimi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |