Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Süreç Yönetimi | MBA 549 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Asuman Üstündağ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yoğun rekabet ortamı işletmelerin kar marjlarını düşürmektedir. Bu ortamda başarılı olmanın yolu süreçlerin müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda iyi yönetilmesinden geçmektedir. Bugün bir çok firmanın yolu altı sigma, yeniden tasarım, kalite yönetim sistemleri, EFQM, Kalder kalite ödülü gibi süreçlerin geliştirilmesini hedef alan çalışmalardan geçmektedir. Bu bağlamda süreç yönetimi işletmeciler için önemli bir kavram haline gelmiştir. |
Dersin İçeriği | Süreç yönetimi kavramı ve önemi, süreçleri anlamaya doğru sistematik bir çerçeve, süreç yönetimi araçları, zaman ve kapasite analizi, yeni süreçlerin tasarımı ve uygulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Süreçlerle yönetimin niçin önemli olduğunu anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | Süreçleri anlamak için ne yapması gerektiğini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, |
3 | Süreçle ilgili nasıl bilgi toplanacağını ve analiz edileceğini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Yeniden tasarım yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
5 | Altı sigmanın metodolojisini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
6 | Süreç yönetiminde örgütsel faktörlerin farkındalığına varır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel kavramlar | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
2 | Süreçleri anlamaya doğru bir çerçeve | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
3 | Kritik süreçlerin seçimi | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
4 | Süreçlerin dökumantasyonu | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
5 | Süreç performans göstergeleri | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
6 | Süreç yönetiminde kullanılan araçlar | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
7 | Süreç yönetiminde kullanılan araçlar | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
8 | Süreç yönetiminde kullanılan araçlar | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
9 | Vize sınavı | |
10 | Zaman ve kapasite analizi | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
11 | Yeni sürecin tasarımı | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
12 | Yeni sürecin uygulamaya konulması | Önerilen Kaynaklarda İlgili Bölümlerin Okunması |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Ünğan, Mustafa Cahid, Süreç yönetimi Ders Notları 2- Aras, Arzu, Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, Kalder Yayınları, 2005 3- Hammer H. & Champy J. (1997). Değişim Mühendisliği. Sabah Kitapçılık 4- Pande, P, S., Neuman, R, P., Cavanagh, R, R., Six Sigma Yolu. 1. Basım. Çeviri: Nafiz Güder/Günes Tokcan, Klan Yayınları, 9,31,, İstanbul, 2003. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme | ||||||
2 | Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme | ||||||
3 | Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme | ||||||
4 | Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma | ||||||
5 | Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. | ||||||
6 | Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme | ||||||
7 | Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. | ||||||
8 | Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. | ||||||
9 | Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek | ||||||
10 | Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |