Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müşteri İlişkileri Yönetimi MBA 514 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK
Dersi Verenler Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Volkan Göktaş

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

The aim of this course is to provide students with the knowledge reagrding customer relationship management which is considered as a means to achieve organizational goals within today´s competitive environmemnt as well as the management of customer relations which lies at the heart of modern marketing philosophy.

Dersin İçeriği

In this course, the concepts of relationship, customer and customer relationship are examined and the concept of customer relationshipos are examine from an analytical as well as managerail perspective.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Müşteri kavramını çok yönlü olarak ele alır ve irdeler ve pazarlama açısından her bir bakış açısının çıkarsamalarını yapar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Değişen pazar dinamikleri çerçevesinde müşteri hareketlerini izler, işletmemin pazarlama stratejileri bağlamında çıkarımlarda bulunur Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Sınav,
3 Müşteri ilişkileri bağlamında öne çıkan başarısızlık nedenlerini irdeler ve başarısızlığa yönelik çözüm önerilerinde bulunur. Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
4 İşletmenin müşterilerini analiz ederek uygun müşteri ilişkileri yönetimi için gerekli olan veri tabanı için gerekli bilgi kaynaklarını tespit eder ve tasarımını yapar Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Ödev, Sınav,
5 Müşteri Yaşamboyu Değeri kavramını inceler, analiz eder ve elde ettiği bilgileri sentez ederek işletmenin müşteri ilişkileri yönetimi bağlamında stratejiler önerir. Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Anlatım, Sınav,
6 Müşteri memnuniyeti ve müşteri şikayet yönetimi kavramlarını ölçer ve şikayet yönetimi bağlamında önerilerde bulunur Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav, Ödev,
7 RFM Analizleri, Pareto Analizi gibi teknik analizleri yapar ve bulgularını yorumlar Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müşteri ve müşteri ilişkileri kavramı Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık. Bölüm 1
2 Müşteri ilişkilerinin firma için önemi Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık. Bölüm 2
3 İlişki ve müşteri ilişki kademeleri Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık. Bölüm 3
4 Müşteri İlişkileri Yönetiminin yapısı ve özellikleri Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık. Bölüm 4
5 Müşteri İlişkileri Yönetimi modüllerinin yapısı Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık. Bölüm 5
6 Müşteri İlişkileri Yönetiminin temelleri ve İlişkisel Pazarlama Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık. Bölüm 6
7 Müşteri ilişkileri yönetimi yatırımlarının başarısızlık nedenleri Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık. Bölüm 7
8 Arasınav
9 Müşteri Analizi Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık. Bölüm 8
10 Müşteri Yaşamboyu Değeri analizi Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık. Bölüm 9
11 Müşteri değeri hesaplamada kullanılan teknik yöntemler Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık. Bölüm 10
12 Müşteri şikayetleri ve müşteri ilişkileri yönetimi Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık. Bölüm 11
13 Müşteri bağlantı geliştirme stratejileri Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık. Bölüm 12
14 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Geleceği Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık. Bölüm 13
Kaynaklar
Ders Notu

1. Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık.
2. Ders notları, yansılar ve ders materyalleri,

Ders Kaynakları

1. Yavuz Odabaşı, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık.
2. Fahrettin Atıl Bilge, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Gazi Kitapevi.
3. Yavuz Demirel, Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Bilgi Paylaşımı, Kültür ve Sanat Yayınları.
4. Oğuz C. Gel, CRM Yolculuğu, Sistem Yayıncılık.
5. Frederick Newell, CRM Neden Başarılı Olamıyor?, Sistem Yayınları.
6. Abdullah Bozgeyik, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık.
7. Sarah Cook, Customer Care Excellence, Kogen Page.
8. Arthur Middleten Huges, The Customer Loyalty Solution, McGraw Hill.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme X
2 Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme X
3 Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme X
4 Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma X
5 Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. X
6 Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme X
7 Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. X
8 Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. X
9 Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek X
10 Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 30
2. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 2 20 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,04
Dersin AKTS Kredisi 7