Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Ekonometrik Uygulamalar | EKO 401 | 7 | 2 + 0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. VELİ YILANCI, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Emre TURAN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste iktisatta kullanılan ekonometrik analiz yöntemlerinin ileri düzeyde incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu dersin sonunda öğrenciler ekonometrik yöntemleri ileri düzeyde kullanma becerisi edinerek, bu yöntemlerin bilgisayar yazılımlarının geliştirilmesine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Yapısal Değişmlerin Varlığı Halinde Birim Kök Testleri, Yapısal Değişmlerin Varlığı Halinde Eşbütünleşme Testleri, Normal Dağılmayan Kalıntılarla Genişletilmiş En Küçük Kareler ile Birim Kök Testleri ve Eşbütünleşme Testleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yapısal Değişim Durumunda Durağanlık Sınamasını Öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Yapısal Değişim Durumunda Uzun Dönem İlişkisini Sınamasını Öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | RALS ile Birim Kök Sınamasını Öğrenir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | RALS ile Uzun Dönem İlişkisini Sınamayı Öğrenir | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapısal Değişimlerin Sebebi ve Test | |
2 | Yapısal Değişim Durumunda Birim Kök Testleri | |
3 | Perron ve Zivot Andrews Birim Kök testi | |
4 | Lumsdaine-Papell Birim Kök Testi | |
5 | Yapısal Değişim Karşısında Eşbütünleşme Testleri | |
6 | Gregory-Hansen Eşbütünleşme Testi | |
7 | Hatemi-J Eşbütünleşme Testi | |
8 | Sınav | |
9 | Kalıntılarla Genişletilmiş En Küçük Kareler Yöntemi | |
10 | RALS-ADF Birim Kök Testi | |
11 | RALS-EG Eşbütünleşme Testi | |
12 | Fourier ADF Birim Kök Testi | |
13 | Fourier KPSS Durağanlık Testi | |
14 | Toda-Yamamoto Nedensellik Testi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi Tarafından Paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | W. Greene, Econometric Analysis, 7th ed., Prentice Hall, R. Davidson and J.G. MacKinnon, Econometric Theory and Methods, Oxford University Press, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | X | |||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|