Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki Yabancı Dil EKO 307 5 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Akademik İngilizce 

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR
Dersi Verenler Doç.Dr. AVNİ ÖNDER HANEDAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencileri ekonometrinin sahip olduğu temel İngilizce kavramları konusunda bilgi sahip yapmak ve aynı zamanda İngilizce olarak temel istatistik uygulamaları ve veri inceleme yöntemleri ile tanıştırmaktır. Ders içerisinde, çeşitli temel ekonometri metinlerinin İngilizce halleri üzerine tartışma yapılacak ve çeşitli uygulamalar yapılacaktır. Ders kapsamında, çeşitli veriler ile ekonometrik analizler yapılacak, STATA gibi programların uluslar arası yardım dosyaları bağlamında bilgi verilecek ve kullanılacaktır.

Dersin İçeriği

Ekonometriye ilişkin temel İngilizce metinler konusunda öğrenciler bilgi sahibi olacak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ekonometriye ilişkin temel İngilizce metinler konusunda öğrenciler bilgi sahibi olacak. Anlatım, Sınav, Ödev,
2 Çeşitli ekonometrik teknikler öğrenciler tarafından öğrenilecek, bu konular bağlamında uluslar arası literatür incelenecektir. Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Öğrenciler İngilizce metinler yardımıyla ekonometrik incelemenin sonuçlarını değerlendirme ve bu sonuçlardan elde edilecek çıkarımların incelenmesi konusunda fikir sahibi olacaktır. Tartışma, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilimsel araştırma yaklaşımları ve uluslar arası literatür bağlamında metin oluşturmaya giriş Bilimsel araştırma yaklaşımları ve uluslar arası literatür bağlamında metin oluşturmaya giriş
2 Bilimsel araştırma yaklaşımları ve uluslar arası literatür bağlamında metin oluşturmaya giriş Bilimsel araştırma yaklaşımları ve uluslar arası literatür bağlamında metin oluşturmaya giriş
3 Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar
4 Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar
5 Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar
6 Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme
7 Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme
8 Ara Sınav Ara Sınav
9 Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme
10 Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar
11 Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar
12 Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar
13 Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar
14 Değerlendirme ve sonuç Değerlendirme ve sonuç
Kaynaklar
Ders Notu

sabis

Ders Kaynakları

Frank, Robert H. The economic naturalist: In search of explanations for
everyday enigmas. Basic Books, 2018.

Quiggin, John. Zombie economics: How dead ideas still walk among us. Princeton
University Press, 2012.

Angrist, J. D. ve J. Pischke. Mostly harmless econometrics: an empiricist's
companion, Princeton University Press, 2009.

Wooldridge, J. M. Introductory econometrics, South Western College. 2008.

Baum, Christopher F., and F. Christopher. An introduction to modern
econometrics using Stata. Stata press, 2006.

The economist. Style guide: The bestselling guide to english usage. Profile books,
2005.

Kennedy, Peter. A guide to econometrics. MIT press, 2003.

Huff, D. (1993). How to lie with statistics. WW Norton & Company.

MIT OpenCourseWare , https://ocw.mit.edu/index.htm

CORE Project, The Economy, http://www.core-econ.org/

VOX, https://voxeu.org/

Blogs, https://www.intelligenteconomist.com/economics-blogs/

The Economist, The Economic Times, The Wall Street Journal, Business Week,
Financial Times, RealClearMarkets, Bloomberg, Investopedia

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma X
2 Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. X
3 Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. X
4 Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. X
5 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. X
6 Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme X
7 Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak X
8 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme X
9 Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme X
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma X
11 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma X
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 15
2. Ödev 15
1. Kısa Sınav 30
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 4 5 20
Ödev 2 5 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5