Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Yabancı Dil | EKO 307 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Akademik İngilizce |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AVNİ ÖNDER HANEDAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencileri ekonometrinin sahip olduğu temel İngilizce kavramları konusunda bilgi sahip yapmak ve aynı zamanda İngilizce olarak temel istatistik uygulamaları ve veri inceleme yöntemleri ile tanıştırmaktır. Ders içerisinde, çeşitli temel ekonometri metinlerinin İngilizce halleri üzerine tartışma yapılacak ve çeşitli uygulamalar yapılacaktır. Ders kapsamında, çeşitli veriler ile ekonometrik analizler yapılacak, STATA gibi programların uluslar arası yardım dosyaları bağlamında bilgi verilecek ve kullanılacaktır. |
Dersin İçeriği | Ekonometriye ilişkin temel İngilizce metinler konusunda öğrenciler bilgi sahibi olacak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekonometriye ilişkin temel İngilizce metinler konusunda öğrenciler bilgi sahibi olacak. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Çeşitli ekonometrik teknikler öğrenciler tarafından öğrenilecek, bu konular bağlamında uluslar arası literatür incelenecektir. | Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Öğrenciler İngilizce metinler yardımıyla ekonometrik incelemenin sonuçlarını değerlendirme ve bu sonuçlardan elde edilecek çıkarımların incelenmesi konusunda fikir sahibi olacaktır. | Tartışma, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yaklaşımları ve uluslar arası literatür bağlamında metin oluşturmaya giriş | Bilimsel araştırma yaklaşımları ve uluslar arası literatür bağlamında metin oluşturmaya giriş |
2 | Bilimsel araştırma yaklaşımları ve uluslar arası literatür bağlamında metin oluşturmaya giriş | Bilimsel araştırma yaklaşımları ve uluslar arası literatür bağlamında metin oluşturmaya giriş |
3 | Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar | Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar |
4 | Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar | Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar |
5 | Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar | Ekonometri konusunda uluslar arası literatür incelemesi ve tartışmalar |
6 | Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme | Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme |
7 | Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme | Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav |
9 | Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme | Örnek metinlerin incelenmesi ve ekonometri inceleme |
10 | Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar | Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar |
11 | Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar | Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar |
12 | Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar | Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar |
13 | Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar | Ekonometrik modellemede temel sorunlar, literatür karşılaştırması ve uygulamalar |
14 | Değerlendirme ve sonuç | Değerlendirme ve sonuç |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | sabis |
Ders Kaynakları | Frank, Robert H. The economic naturalist: In search of explanations for Quiggin, John. Zombie economics: How dead ideas still walk among us. Princeton Angrist, J. D. ve J. Pischke. Mostly harmless econometrics: an empiricist's Wooldridge, J. M. Introductory econometrics, South Western College. 2008. Baum, Christopher F., and F. Christopher. An introduction to modern The economist. Style guide: The bestselling guide to english usage. Profile books, Kennedy, Peter. A guide to econometrics. MIT press, 2003. Huff, D. (1993). How to lie with statistics. WW Norton & Company. MIT OpenCourseWare , https://ocw.mit.edu/index.htm CORE Project, The Economy, http://www.core-econ.org/ VOX, https://voxeu.org/ Blogs, https://www.intelligenteconomist.com/economics-blogs/ The Economist, The Economic Times, The Wall Street Journal, Business Week, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | X | |||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 4 | 5 | 20 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |