Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki Uygulamalar EKO 450 8 0 + 20 10 15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SAYIN SAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi SAYIN SAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin görmüş oldukları teorik bilgileri işbaşında deneme ve deneyerek yerinde öğrenmelerinin sağlanması, bu yolla işletme ile tanışmaları ve sektöre girişleri için uygun ortamın oluşturularak motive edilmeleridir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler bu ders kapsamında Ekonometri Bölümü "staj yönergesi"nde uygunluğu belirtilen işletme türlerinden birinde görev alacaklardır. İlgili öğretim elemanları danışmanı oldukları öğrencilerin işbaşı eğitimi ile ilgili yazılı ve rutin kontroller ile danışmanlık hizmetleri yerine getirilecek, işletmelerle ilişkiler yürütülecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Staj gördişletmesinde çalıştığı bölümün diğer bölümlerle ilişkilerini tanımlar. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
2 İşletmenin yer aldığı endüstriyel çevre elemanları ile ilişkilerini anlatır. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
3 Bulunduğu bölümün işleyişinin etkinleştirilmesi hakkında değerlendirmede bulunur. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
4 Çalıştığı bölümün sorunlarını tanımlar. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
5 Çalıştığı süre boyunca işletmeye katkısı olduğunu rapor eder. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
6 İş arkadaşları ile ilişkilerini, birlikte çalışma koşullarını değerlendirir. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
7 Kariyer gelişimini ve kariyer yolunu tasarlar. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi
2 İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi
3 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
4 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
5 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
6 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak/ İstenirse diğer bir departmana geçiş yapmak
7 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
8 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
9 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
10 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak/ İstenirse diğer bir departmana geçiş yapmak
11 İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek
12 İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek
13 İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek
14 İşbaşı eğitimi raporununun yazılması ve dosyanın tamamlanması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma
2 Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma.
3 Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma.
4 Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma.
5 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma.
6 Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme
7 Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak
8 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme
9 Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma
11 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma
12 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 20
1. Sözlü Sınav 20
2. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 11 176
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 11 176
Performans Görevi (Uygulama) 2 12 24
Toplam İş Yükü 376
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 15,04
Dersin AKTS Kredisi 15