Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma Ekonomisi | CEK 172 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATMA FİDAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FATMA FİDAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Cihan DURMUŞKAYA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme ve analitik düşünme yeteneği kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kavramak | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Türkiye'de ve dünyada mikro ve makro ekonomik dengelerin analizini yapmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Çalışma hayatının güncel konularını ve sorunlarını tartışmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Çalışma ilişkisinden kaynaklanan hukuki temel hak ve borçları özetleyebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
6 | Çalışan bireyin iş ortamını çevresel faktörler, yönetsel uygulamalar ve örgütsel davranış bakımından analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
7 | Çalışma yaşamının iktisadi, sosyal, hukuki ve çalışma psikolojisine ilişkin sorunlarını neden sonuç ilişkisi içersinde sentezleyebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
8 | Türkiye'nin toplumsal yapısını ve toplumsal değişmenin çalışma hayatı üzerindeki etkilerini analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
9 | Çalışma olgusu ve çalışma hayatının genel görünümünü analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hüseyin YÜCEOL-Fatma FİDAN (2014) "Çalışma Ekonomisi, Lİsansa yayıncılık. Mustafa Kemal BİÇERLİ, (2015) Çalışma Ekonomisi, Beta yayıncılık
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | ||||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | ||||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | ||||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | ||||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
1. Ara Sınav | 65 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|