Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İtfaiye Servis Yönetimi TYG 519 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SAFİYE SENCER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İtfaiye servis yönetimi, itfaiye yönetim sistemi ve organizasyon yapısı içerisinde verimliliğin arttırılması, kalite ve servis hızının yükseltilmesi sürecinde gerekli olan plan ile işlem basamaklarının ve yöntemlerinin incelenmesini hedeflemektedir. Servis yönetimi ile birlikte mevcut system yapısının modellenmesi, çözümlenmesi ve analizi sürecinde performansın ölçülerek değerlendirilmesi amaçlar arasında yer almaktadır. Bu ders ile öğrenciler servis yönetimi ve iş süreci kavramlarını farklı teknikler ile birlikte değerlendirecek ve analiz edebilecektir. Böylece sistem ihtiyaçlarını belirleyebilecek ve iş fonksiyonlarını ve iş süreçlerini, yönetim sürecinde tanımlayabileceklerdir. 

Dersin İçeriği

Servis yönetimi ve tanımı, itfaiye servis yapısı, Türkiye’den ve dünyadan örnek yapılar, kaynak yönetimi,-insan kaynakları, malzeme yönetimi, bilgi yönetimi ve yenilikçi yapının entegrasyonu, kaza yönetiminde koordinasyon yapısı ve rol dağılımı, kalite yönetimi, performans yönetimi, risk yönetimi, kaza risk yönetimi ve yangın esnasında risk değerlendirilmesi, analitik risk yönetimi sisteminin oluşturulması, yangın risk yönetimi standartlarının oluşturulması, stratejik yönetim teknikleri, yalın yönetim ve teknikleri, performans süreç değerlendirme ve veri zarflama tekniğinin uygulanması yer almaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Ödev,
2 Yangın Güvenliği ve Yanma ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Servis Yönetimi Tanımı
2 İtfaiye Servis Yapısı-Türkiye’den ve dünyadan örnek yapılar
3 Kaynak Yönetimi (İnsan Kaynakları, Malzeme Yönetimi)
4 Bilgi Yönetimi ve Yenilikçi Yapının Entegrasyonu
5 Kaza Yönetiminde Koordinasyon Yapısı ve Rol Dağılımı
6 Kalite Yönetimi
7 Performans Yönetimi
8 Risk Yönetimi- Kaza risk yönetimi ve yangın esnasında risk değerlendirmesi
9 Analitik risk ve kriz yönetimi sisteminin oluşturulması
10 Vize Sınavı
11 Yangın Risk Yönetimi Standartlarının Oluşturulması
12 Stratejik Yönetim ve Teknikleri
13 Yalın Yönetim ve Teknikleri
14 Performans süreç değerlendirme ve Veri Zarflama Tekniğinin Uygulanması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.      Lloyd G. Nigro, Decision Making in the Public Sector, Taylor & Francis Group, LLC, 2010.

2.      Jack Pinkowski, Disaster Management Handbook, Taylor & Francis Group, LLC, 2008.

3.      Hsu, C., Service Enterprise Integration: An Enterprise Engineering Perspective, Springer, 2007.

4.      Seppanen, M. S., Kumar, S., Chandra, C., Process Analysis and Improvement: Tools and Techniques, McGraw-Hill, 2005. ISBN: 0072857129   

5.       Havey, M., Essential Business Process Modeling, O'Reilly Media, 2005

6.      Harmon, P., Business Process Change, Second Edition: A Guide for Business Managers and BPM and Six Sigma Professionals, Morgan Kaufmann (The MK/OMG Press), 2007.

Persse, J. R., Process Improvement Essentials: CMMI, Six SIGMA, and ISO 9001, O'Reilly Media, 2006.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 15
2. Ödev 15
1. Ara Sınav 55
3. Ödev 15
Toplam 100
1. Final 60
Toplam 60
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 3 3
Ödev 1 3 3
Toplam İş Yükü 6
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 0,24
Dersin AKTS Kredisi 6