Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
M.B. Seç I: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Değerler Eğitimi SBE 417 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YUSUF KESKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Ayşegül KIRTEL
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Amaç öğrencinin uzak ya da yakın geçmişteki çevresini gözlemleyerek bilgiye dönüştürdüğü verilerle bu derste edindiklerini ilişkilendirecek, böylelikle yeni bazı beceri ve değerlere ulaşacaktır.
Dersin İçeriği Eğitim ve değerler, Estetik değerler, Etik değerler, Ahlakı Değerler, Toplumsal Değerler, Evrensel Değerler, Barış eğitimi, Değerler felsefesi, Okul kültürü ve örgütsel değerler, Sosyal bilgiler değerler eğitimi, Değerler eğitiminde güncel yaklaşımlar
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma ve ders içeriğinin tanıtımı
2 Değerlerin eğitim sistemi içindeki yerini açıklama
3 Estetik değerleri açıklama
4 Etik değerleri açıklama
5 Ahlaki değerleri açıklama
6 Toplumsal değerleri açıklama
7 Evrensel değerleri açıklama
8 Ara sınav
9 Geçmişte ve günümüzde barış kavramı
10 Değerler felsefesi
11 Toplumsal değerleri açıklama
12 Sosyal bilgilerde değerleri ifade etme
13 Güncel değerler
14 Final sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. Susan K. Jacobson, Mallory D. McDuff and Martha C. Monroe., Conservation Education and Outreach Techniques, 2006
2. T. Tanner. Environmental Education Research, 1998
3. Ian M. Harris, Mary Lee Morrison, and Timothy Reagan, Peace Education, 2002
4. Peace Education - All of the issue
5. Gavriel Salomon and Baruch Nevo, Peace Education: the Concept, Principles, and Practices Around the World, 2002
6. Çileli, M. (1986). Ahlak Psikolojisi ve Eğitimi. Ankara: V Yayınları
7. Doğanay, A. (2006). “Değerler Eğitimi”. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Yapılandırmacı Bir Yaklaşım. Editör: Cemil Öztürk. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 256–286.
8. Güngör, E. (2000). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar. 2. Basım. İstanbul: Ötüken Neşriyat.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır.
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar.
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar.
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
5 Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
6 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır.
7 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
8 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler
9 Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
10 Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar.
11 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5