Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi | SBE 303 | 5 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK URAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK URAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | I.Dünya Savaşı ve sonuçları, Mondros Ateşkes Antlaşması ve sonuçları, Kurtuluş Savaşının örgütlenme aşamaları, cepheler, TBMM’nin açılması, Cumhuriyet'in ilan edilmesi, isyanlar, Saltanatın kaldırılması, Çok Partili hayata geçiş dönemi, Lozan Barış Anlaşması, İnkılap hareketleri, Cumhuriyet dönemi Türk Dış Politikasının genel hatlarının kavranmasıdır. |
Dersin İçeriği | I.Dünya Savaşı, Türk Kurtuluş Savaşı, Cumhuriyet’in İlan Edilmesi, Cumhuriyet'in ilanından günümüze siyasi, kültürel, sosyal ve iktisadi alanlarda meydana gelen gelişmeler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | I.Dünya Savaşının nedenleri ve sonuçlarını, savaşın cephelerindeki gelişmeleri ve savaş sonucunda Osmanlı Devletinin imzaladığı anlaşmaların etkilerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Mondros Mütarekesinin sonuçlarının Anadolu coğrafyasına olan etkilerini anlar. Türk Kurtuluş Savaşı dönemi olaylarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | TBMM’nin açılması sürecini, Cumhuriyet’in ilan edilmesini, Cumhuriyet dönemi inkılap hareketlerini ve çok partili hayata geçiş denemeleri sürecini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Atatürk dönemi Türk Dış Politikasının esasları ile Cumhuriyet tarihi Türk Dış Politik gelişmelerini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Lozan Barış Anlaşmasını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
6 | II.Dünya Savaşı ve Türkiye’ye etkilerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
7 | Türkiye’de 1945-2000 yılları arasındaki siyasi, sosyal, kültürel ve iktisadi alanlardaki gelişmeleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | I.Dünya Savaşının çıkış nedenleri ve sonuçları. Savaşın cephelerindeki gelişmeler. Savaş sonrası yapılan antlaşmalar. | |
2 | Mondros Mütarekesi ve Osmanlı Devletiyle Anadolu coğrafyasına etkileri. | |
3 | Türk Kurtuluş Savaşının hazırlık süreci ve gelişmeleri. | |
4 | TBMM’nin açılması ve nitelikleri. Cumhuriyetin ilan edilmesi. | |
5 | Cumhuriyet dönemi inkılap hareketleri (yönetim, hukuk ve siyasi alanlarda gerçekleştirilen inkılaplar). Çok partili hayata geçiş denemeleri. Siyasi alanda yapılan inkılaplara tepkiler. | |
6 | Cumhuriyet dönemi inkılap hareketleri (eğitim, kültür ve sosyal hayat alanlarında gerçekleştirilen inkılaplar). | |
7 | Cumhuriyet dönemi inkılap hareketleri (ekonomik alanda gerçekleştirilen inkılaplar). | |
8 | Mudanya Mütarekesi ve Lozan Barış Anlaşması | |
9 | ARA SINAV | |
10 | 1923-1938 arası dönem Türk Dış Politikası ve temel nitelikleri | |
11 | II.Dünya Savaşı ve Türkiye’ye etkileri | |
12 | 1938’den günümüze Türk Dış Politikası ve gelişmeleri. Birleşmiş Milletler Cemiyeti, NATO, AET ve Türkiye İlişkileri. | |
13 | Türkiye’nin Kıbrıs, Balkanlar ve Ortadoğu Politikaları. | |
14 | 1960-2000 dönemi siyasi, ekonomik ve sosyo-kültürel gelişmeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Armaoğlu, Fahir, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1914-1980), Ankara, 1988. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |