Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
G.K Seç.I:Özgüven Geliştirme SBE 213 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUNCAY AYAS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Özgüvenin Tanımı ve Kapsamı, Özgüvenin Doğası, Kendin Tanıma hakkında gerekli bilgilerin kazandırılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Hedefler Ve Özgüven, Öz İnançlar Ve Özgüven, İletişim Ve Özgüven, Eleştiri Ve Özgüven, Pozitif Düşünce Ve Özgüven, Çocukta Özgüven, Ergende Özgüven, Yetişkinde Özgüven, Kadında Özgüven, Öneriler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Özgüvenin Doğasını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Özgüvenin kazanılması için gerekli ihtiyaçları ve hedefleri saptar. Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
3 Özgüvenin temelindeki Öz İnançları analiz eder. Grup Çalışması, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Sınav,
4 İletişim Ve Özgüven arasındaki ilişkinin önemini açıklar. Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
5 Farklı gelişim dönemlerinde oluşan özgüveni analiz eder. Grup Çalışması, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Sınav,
6 Kendisi ve çevresiyle ilgili pozitif düşünceler geliştirir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Sınav,
7 Kendini tanıma anlayışına sahip olur. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özgüvenin Tanımı ve Kapsamı Yok
2 Özgüvenin Doğası Yok
3 Kendini Tanıma Yok
4 İhtiyaçlar Ve Özgüven Yok
5 Hedefler Ve Özgüven Yok
6 Öz İnançlar Ve Özgüven Yok
7 İletişim Ve Özgüven Yok
8 Eleştiri Ve Özgüven Yok
9 Pozitif Düşünce Ve Özgüven Yok
10 Çocukta Özgüven Yok
11 Ergende Özgüven Yok
12 Yetişkinde Özgüven Yok
13 Kadında Özgüven Yok
14 Öneriler Yok
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Mckay M,. Özgüven, Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2005.
Medhus, E,. Kendi Başına Düşünen Çocuklar Yetiştirmek, Optimist Yayınları, İstanbul, 2005
Nathaniel, B,. Kadının Özgüveni, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002.
Kasatura, İ,. Kişilik Ve Özgüven, Evrim Yayınevi, İstanbul, 1998.
Brassel W,. Yalnızlığı Aşmak Özgüveninizi Kazanarak Sağlıklı İletişim Kurmak, Okyanus Yayıncılık, İstanbul, 1997.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır.
2 Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar.
3 Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar.
4 Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer.
5 Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
6 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır.
7 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
8 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler
9 Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
10 Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar.
11 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 7 7
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 111
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,44
Dersin AKTS Kredisi 4