Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi I (Endüstriyel Seramik) | SRM 425 | 7 | 4 + 2 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk standart normları göz önünde tutularak konular araştırılır ve tasarlanır.Tasarlanan ürünler model , model kalıbı ve ürün şekillendirilmesi uygulanarak nihai tüketiciye ulaşmasında takip edilen yöntemlerin kazanılması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Eğitim süresince işlenen konuların uygulamasını kapsayan seçmeli derste tasarım aşamasından paketleme –tüketiciye ulaşma aşamasına kadar ( tüm aşamalarıyla ) sergilenme-sunuş kazanımları dersin içeriğini oluşturur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje dersinde uygulaması yapılacak özgün yemek takımı tasarlamak. | Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Performans Görevi, |
2 | Tasarım ilkelerini inceler ve rotasyon ürünlerin teknik resmini çizmek. | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
3 | Rotasyon üretimde küçülme hesaplarını yapmak. | Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
4 | Tasarlanan yemek takımının en az dört modelini yapmak. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Yapmış olduğu modellerin kalıplarını hazırlamak. | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Kalıplardan yarı mamul alır ve pişirerek ürün elde etmek. | Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin incelenmesi, uygulama konularının belirlenmesi,(a-Yemek takımı, b-Banyo Tk.,c-Şömine, d- Çeşme.) | |
2 | Uygulaması yapılacak ürünlerin tasar araştırması ( eskiz çalışmaları) | |
3 | Tasarımların maket çalışması ( ½ , 1/5 ölçekte) | |
4 | Teknik resimlerin çizimi ve model ölçülendirme çalışması. | |
5 | TSE göre standart tespiti ve ölçülendirmenin tamamlanması, (Quiz 1) | |
6 | Alçı modelleme aşamasına geçilir. | |
7 | Model yapımı. | |
8 | Model yapımı. | |
9 | Model yapımı. (Quiz 2 ) | |
10 | Model yapımı. | |
11 | En az altı model ve teknik resimlerden vize değerlendirmesi yapılır. | |
12 | Modellerin alçı kalıp yapımına başlandı. | |
13 | Kalıp yapımına devam edildi. | |
14 | Kalıp yapımına devam edildi, Dönem sonunda takımı oluşturan modeller bitirilip, bir parça kalıplarının alınmış olması gerekir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 245 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |